نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:29 ب.ظ

دانشمندان سیستم تمیز کردن خودکار و قابل حمل پنل های خورشیدی را توسعه دادند

27 سپتامبر 2023 – توسط دیوید بردلی، Inderscience-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

پژوهشی در مجله بین‌المللی تبدیل نیرو و انرژی، رویکردی برای تمیز کردن پانل‌های خورشیدی فتوولتائیک (PV) برای اطمینان از کارکرد آن‌ها در حداکثر راندمان تولید انرژی تشریح می‌کند. سیستم تمیز کننده اتوماتیک و قابل حمل که می تواند برای اندازه های مختلف پانل تطبیق داده شود، برای مقابله با کاهش راندمان تا 40٪ ناشی از تجمع گرد و غبار در سطح بالایی جذب کننده نور خورشید پانل های PV طراحی شده است. گرد و غبار انباشته شده همیشه مشکل مهمی بوده است که عملکرد PV ها را تضعیف می کند.

Fulton Carlos Reategui-Ordoñez، Fernando Paredes Marchena، Juan Eduardo Reategui-Ordoñez، Hugo Guillermo و Jimenez Pacheco از دانشگاه Católica de Santa María در سن خوزه، پرو، بر تأثیر تغییرات آب و هوایی بر تمیزی PV تمرکز کردند. آنها دریافتند که تجمع گرد و غبار منجر به کاهش قابل توجه راندمان پانل با کاهش بیش از 11٪ و گاهی کاهش حداکثر 39.6٪ در هنگام حداکثر نور خورشید می شود.

آنها اضافه می کنند که ضریب پر شدن پانل (FF) که یک شاخص حیاتی از کارایی است، در صورتی که پانل با گرد و غبار پوشانده شود یا کثیف باشد، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. انباشت گرد و غبار البته به شرایط محلی بستگی دارد و بنابراین یک سیستم تمیز کردن خودکار در برخی مناطق بیشتر از مناطق دیگر مفید خواهد بود.

تمیز کردن دستی یا تکیه بر شرایط آب و هوایی طبیعی راه‌حل‌های بهینه نیست، بنابراین تیم یک سیستم تمیزکننده خودکار را توسعه داده است که می‌تواند به طور مداوم یک پانل را به شرایط تقریباً بکر بازگرداند و بنابراین کارایی را به حداکثر برساند. نصب این سیستم نسبتاً آسان است و از یک کنترلر رایانه ای برای تمیز کردن زمان و یک پارچه میکروفیبر برای حذف گرد و غبار بدون خراش دادن پانل استفاده می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *