نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:11 ب.ظ

کارخانه‌های کره‌جنوبی برای جایگزینی انسان با روبات‌ها عجله دارند

لوکیا پاپادوپولوس -12 ژوئن 2022 -عکس انبار خودکار با بازوهای رباتیک. imaginima/iStock

در ژانویه، قانونی به نام قانون مجازات خسارات جدی در کره جنوبی اجرایی شد. مقررات جدید بیان می‌کند که اگر کارگران در حین کار جان خود را از دست بدهند یا صدمات جدی ببینند، دادگاه‌ها می‌توانند مدیر عامل یا مدیران بلندپایه شرکت‌ها را جریمه کنند یا حتی آنها را به زندان بفرستند.

افزایش سرمایه گذاری در ربات ها

بر اساس گزارشی که توسط Rest of the World در 6 ژوئن منتشر شد، این رویداد باعث افزایش سرمایه گذاری روی روبات ها در کشور شده است.

کیم یونگ رائه، مدیرعامل Speefox، بزرگترین تولید کننده خازن کره جنوبی، به این خبرگزاری گفت: در طول تاریخ خود، ما همیشه مجبور بوده ایم راه هایی برای جلوتر ماندن پیدا کنیم. “اتوماسیون گام بعدی در این فرآیند است.”

کیم هیو جین، مدیر عامل Speefox و دختر یونگ رائه، افزود: “قانون در حال حاضر یک مسئله بزرگ در تجارت است.” “خوشبختانه برای ما، ما قبلاً در حال خودکارسازی بودیم، بنابراین وقتی قانون آمد، ما آماده بودیم.”

قانون جدید شرکت‌ها را وادار کرده است تا به دنبال گزینه‌هایی برای داشتن کارگران کمتر یا شاید هیچ‌کدام باشند.

جونگ جین وو، استاد دانشگاه ملی علم و فناوری سئول که در مورد ایمنی شغلی مطالعه می کند، به Rest of the World گفت: «شرکت ها در حال حرکت برای کاهش نیروی کار هستند. “همچنین تردیدی برای ورود به پروژه های پرخطر وجود دارد.”

گامی بزرگ برای حقوق کارگران

این قانون در ابتدا به عنوان یک گام بزرگ رو به جلو برای حقوق کارگران مورد استقبال قرار گرفت. اما شرکت‌ها، عمدتاً تولیدکنندگان و شرکت‌های ساختمانی، علیه آن استدلال کردند و بیان کردند که جرم‌انگاری رهبران ارشد برای اعمال روی زمین ناعادلانه است و این قانون بسیار مبهم است که منجر به عدم اطمینان در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی مقصر است و چگونه از آن اجتناب شود.

کره جنوبی به دلیل نبود ایمنی در کارخانه هایش شناخته شده است، رویدادی که برای چنین کشوری از نظر فناوری پیشرفته هم گیج کننده و هم ناراحت کننده است.

لی جون وون، کارشناس ایمنی سیستم در دانشگاه سونگسیل در سئول، گفت: “حوادث ایمنی اولیه و مکرر یک عیب بزرگ برای کشوری با درآمد سرانه حدود 30000 دلار است.” “طبیعی است که شرکت ها به دنبال سود هستند، اما آنها باید این کار را با خیال راحت انجام دهند.”

اکنون، دولت وارد عمل شده و متعهد شده است که به شرکت ها کمک کند تا استانداردهای ایمنی خود را بهبود بخشند.

وزارت کار و کار در پاسخ به سوال Rest گفت: آنچه مهم‌تر از خرید تجهیزات جدید است این است که شرکت‌ها اهمیت ایمنی، پیشگیری از حوادث صنعتی را بشناسند و در نتیجه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت را ایجاد و اجرا کنند.  این یک مسئولیت اساسی دولت است که از جان گرانبها و ایمنی کارگران محافظت کند.»

آیا این وزارتخانه به هدف والای خود دست خواهد یافت یا ملت شاهد جایگزینی کارگران در سراسر کشور با روبات ها خواهد بود؟ مخاطرات زیاد است و معیشت مردم در حال ایجاد یک وضعیت بسیار متشنج است. زمان نشان خواهد داد که چگونه تکامل می یابد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *