نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:17 ب.ظ

این دستگاه رباتیک نرم را به آینده ای کارآمدتر از انرژی هدایت می کند

رباتیک نرم

14 نوامبر 2023توسط اسکات لیون و بامپر دی ژسوس، دانشگاه پرینستون -نمای نزدیک از ربات نرم eViper. اعتبار: Bumper DeJesus، دانشگاه پرینستون

محققان پرینستون یک ربات نرم انعطاف پذیر، سبک وزن و کارآمد ابداع کرده اند که بدون استفاده از هیچ پا یا قسمتی چرخشی حرکت می کند. در عوض، این دستگاه از محرک‌هایی استفاده می‌کند که انرژی الکتریکی را به ارتعاشات تبدیل می‌کنند که به آن اجازه می‌دهد تنها با یک وات تکان بخورد.

این دستگاه نشانگر رویکرد جدیدی برای ساخت و نیرو دادن به روبات‌های نرم است که برای حرکت و انجام وظایف به بدنه‌های انعطاف‌پذیر به جای سفت و سخت تکیه می‌کنند. دانشمندان بر این باورند که ربات‌های نرم در همه چیز از جراحی گرفته تا اکتشاف فضایی مفید خواهند بود، اما طراحی و کنترل بدن‌های نرم با چالش‌های مهندسی خاص خود همراه است که با رباتیک بدن سفت و سخت متفاوت است.

این ربات از اثر پیزوالکتریک استفاده می کند که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی منتقل می کند که می تواند ربات را با پالس های زمان بندی شده به دقت تغذیه کند. یک پالس باعث می شود بدن انعطاف پذیر به یک طرف خم شود. یک پالس متفاوت باعث خم شدن آن به سمت دیگر می شود.

این تیم با استفاده از طرح‌های الکترونیک قدرت پیشرفته و سنسورها و سیستم‌های کنترل تعبیه‌شده، یک ربات نرم کاملاً غیرقابل اتصال ایجاد کردند که بازده انرژی قابل مقایسه با حیوانات خشکی است. این ماشین جدید تکان‌دهنده که eViper نام دارد می‌تواند راه را برای کارآمدتر کردن سیستم‌های روباتیک برای آینده‌ای با تقاضای فزاینده رهبری کند.

مینجی چن، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر و یکی از محققین اصلی این پروژه، گفت: «سیستم‌های روباتیک آینده به کارایی انرژی بالایی نیاز دارند. پلتفرم eViper ما را قادر می‌سازد تا طراحی مشترک الکتریکی، مکانیکی و قدرت را برای به حداکثر رساندن بهره‌وری انرژی بررسی کنیم.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *