نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:31 ب.ظ

آیا این آزمایشگاه استارت‌آپ در پاریس می‌تواند قهرمانان Web3 آینده را بسازد؟

شهر نورها در تلاش است تا قهرمانان Web3 را در این قاره تقویت کند – حق چاپ JOEL SAGET/AFP یا مجوز دهندگان -توسط Pascal Davies به روز رسانی: 06/06/2022

واژه‌ای جدید واژگان دنیای فناوری را فراگرفته است: Web3. اگرچه این نسخه جدیدتر اینترنت هنوز وجود ندارد و این فناوری هنوز در حال ساخت است، اروپا فعالانه در تلاش برای پذیرش آن است

بنابراین جای تعجب نیست که شهر نورها در تلاش است تا قهرمانان Web3 را در این قاره تقویت کند. استودیوی استارت آپی فرانسوی PyratzLabs درهای خود را در پاریس با هدف کمک به استارتاپ های Web3 برای گسترش مقیاس باز می کند.

ایده اینترنت غیرمتمرکز در دهه گذشته با انفجار ارزهای رمزپایه و بلاک چین در دست اجرا بوده است و احتمالاً برخی از برنامه های کاربردی Web3 اولیه وجود دارند .شرکت های بزرگ فناوری در حال حاضر روی آن شرط بندی کرده اند و حتی در حال جمع آوری تیم های Web3 هستند. مسابقه زیرساختی در جریان است و کشورها نمی‌خواهند کنار گذاشته شوند.

Web3 چیست؟

Web3 با فناوری بلاک چین تعریف می‌شود، همان سیستمی که توسط ارزهای رمزنگاری شده و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌شود، اما هدف آن استفاده از فلسفه برابری‌خواهانه برای حذف دروازه‌بان‌های مرکزی اینترنت، مانند گوگل و فیس‌بوک است.

ساده ترین راه برای فکر کردن به آن بازگشت به اولین نسخه اینترنت یا وب جهانی است که در سال 1989 ایجاد شد، زمانی که افراد کمی می دانستند چگونه خودشان اطلاعات آنلاین منتشر کنند.

حدود 10 سال بعد، زمانی که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک به ابزارهایی دسترسی پیدا کردند که به ما اجازه می‌دهد در ازای داده‌هایمان محتوا منتشر کنیم، Web2.0 به وجود آمد.

    در تئوری، Web3 ترکیبی از دو نسخه قبلی اینترنت خواهد بود، اما قدرت را از غول‌های فناوری و شرکت‌های بزرگ می‌گیرد و دوباره به دست کاربر می‌سپارد.بلاک چین نیروی محرکه پشت آن خواهد بود و یکی از ویژگی های اصلی آن متاورز، ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) خواهد بود.

آینده Web3 اروپا

دولت های اروپایی قبلاً بر اهمیت ساخت اکوسیستم های Web3 خود تأکید کرده اند. به عنوان مثال، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفته است که می خواهد اروپا متاورز خاص خود را داشته باشد.

بلال العلامی، رئیس و یکی از بنیانگذاران PyratzLabs، استدلال می‌کند که اگرچه فرانسه یکی از قهرمانان اروپا در زمینه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری است، اما این کشور فاقد ساختارهای پشتیبانی و فضای کاری فیزیکی برای کارآفرینان Web3 است.

او و دو نفر از بنیانگذاران شرکت دیگر درمورد تکامل بلاک چین صحبت کردند و خاطرنشان کردند که در حالی که آنها فرانسه قبلاً قهرمانانی مانند لجر و سورار داشتند، این بخش به کمک نیاز داشت.

PyratzLabs دفاتر 1000 متر مربعی خود را باز خواهد کرد. این فضای عظیم که به کارآفرینان Web3 اختصاص داده شده است، به استارت آپ ها اجازه می دهد تا با کارشناسان کارآفرینی و فناوری آشنا شوند و مربیگری دریافت کنند.

ماموریت PyratzLabs ساده است: راهنمایی و تسهیل. العلمی به یورونیوز نکست گفت: Web3 امکان استفاده از روش‌های مصرف جدیدی را فراهم می‌کند که در حال حاضر در حال شکوفا شدن هستند، به ویژه در پاریس که ممکن است به پایتخت اروپا تبدیل شود.تا کنون نیم دوجین استارت آپ به آن پیوسته اند و علاقه شدیدی از سوی دیگران وجود دارد.

العلامی گفت: «اخیراً من رزومه های زیادی از فارغ التحصیلان دریافت می کنم که به نوعی نشان می دهد که این شتاب وجود دارد و این نسل جدید می خواهد وارد شود.

«مکان فیزیکی اکوسیستم را زنده می کند. ما آن را ندیده ایم. خوب، در پاریس چنین جایی وجود ندارد.

PyratzLabs بر روی استقبال بازیگران صنعت بازی و DeFi تمرکز کرده است تا بتواند اکوسیستم را بسازد و تامین مالی کند و 3 میلیون یورو از سرمایه گذاران بلو چیپ برای راه اندازی این پروژه جمع آوری کرده است.

العلامی می‌گوید اشتهای سرمایه‌گذاران در Web3 زیاد است، و این به او امیدواری برای آینده Web3 اروپا می‌دهد.او همچنین خوش‌بین است که فرانسه می‌تواند با استعدادهای خود، وزنه‌های سنگین فناوری ایالات متحده را به چالش بکشد.

العلمی گفت: “ما استعداد و علاقه فوق العاده ای داریم و حتی با وجود اینکه شرکت ها در خارج از کشور ساخته شده اند، اکثر آنها مانند The Sandbox توسط فارغ التحصیلان فرانسوی از مدارس فرانسوی ساخته شده اند.”

ما استعدادهای زیادی داریم و قطعاً از طرف سرمایه گذار نیز به رسمیت شناخته شده است.»

اما اگر اروپا بخواهد با آمریکا رقابت کند، کار بزرگی در پیش دارد.بسیاری از رهبران فناوری دنیای Web2 برای کار در شرکت‌های آمریکایی Web3 رفته‌اند.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *