نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:53 ق.ظ

حوزه تجهیزات پزشکی توسعه می‌یابد؛ ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود

۲۴-۳-۱۴۰۱

دستگاه‌ها، ابزار و تجهیزاتی که دستیارانی حرفه‌ای برای محققان و پژوهشگران محسوب می شوند و آنها را در انجام تست‌ها و آزمون‌های صحت سنجی نظریه ها و فرضیه های علمی یاری می کنند. این تجهیزات بسته به نوع آزمایشگاه، متفاوت هستند و بر اساس نوع کاربردی که دارند ابزار های ساده تا دستگاه های پیچیده را شامل می شوند. هر چقدر تجهیزات به کار رفته در آزمایشگاه، دقیق تر و مدرن تر باشد نتیجه آزمایش ها از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.

این تجهیزات در زیست بوم فناوری و نوآوری هم بسیار کاربردی و حائز اهمیت هستند و همه حوزه های فناورانه برای توسعه اصولی و پایدار خود باید از این ابزار بهره ببرند. بر همین اساس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال توسعه استفاده از این تجهیزات در عرصه های مختلف علمی است.

 حوزه تجهیزات پزشکی هم یکی از عرصه هایی است که نیازمند استفاده از ملزومات آزمایشگاهی است تا در مسیر درست توسعه یافتگی قرار گیرد. به همین دلیل شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد برآمده است تا ظرفیت های تخصصی و تجهیزاتی آزمایشگاه‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی را شناسایی و از آنها برای توسعه فناورانه کشور استفاده کند.

در همین راستا هم با هدف حمایت از شرکت ها و مراکز آزمایشگاهی فعال در حوزه تست و آزمون تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین استفاده حداکثری از توان داخلی برای کمک به شرکت‌ها و صنایع به منظور سنجش کیفیت تجهیزات ایرانی، در تلاش است تا آزمایشگاه های خصوصی و دولتی توانمند در این حوزه را شناسایی کند.

با این کار هم شناختی درست و دقیق تر از توانمندی های موجود در حوزه تجهیزات پزشکی به دست خواهد آمد و هم این تجهیزات در قالب شبکه ای منسجم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *