نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:30 ب.ظ

استقرار ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان نوپا در پارک علم ‌و فناوری دانشگاه شریف

23-11-1402

ساختمان جدید پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در این دانشگاه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دهقانی در این مراسم با اشاره به ظرفیت دانشگاه و ناحیه نواوری شریف در ایجاد و توسعه دانش‌بنیان‌های دانشگاهی عنوان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، انصافاً یکی از پارک‌های توانمند علم و فناوری کشور بوده که همواره در مسیر رشد قرار داشته و زیست‌بوم فناوری و نوآوری شریف به سرعت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با اشاره به حمایت از توسعه زیرساخت‌های ایجاد و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا گفت: ساختمانی که امروز افتتاح شد با مساحت یک هزار متر مربع، فضای مفید کار فناورانه و نوآورانه در اختیار حدأقل ۲۵ تیم نوآور قرار می‌دهد و یکی از گام‌ها در مسیر تحقق برنامه بزرگی است که تحت عنوان سیمرغ با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا می‌شود.

وی افزود: در قالب برنامه سیمرغ، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف متعهد شده است تا حدأکثر ظرف مدت دو سال، یکصد شرکت دانش‌بنیان نوپا را در حوزه‌های اولویت‌دار و مورد نیاز کشور به زیست‌بوم دانش‌بنیان ناحیه نوآوری شریف اضافه کند و از آن‌ها حمایت‌‌های لازم را صورت دهد. 

دهقانی، با اشاره به حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپای دانشگاهی، با همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری حمایت استقرار، سرمایه‌گذاری بذری اولیه و تامین مالی، از حمایت‌های معاونت علمی است. دانشگاه صنعتی شریف نیز تجهیزات، آزمایشگاه‌ها، استادان و سایر امکانات را ارائه می‌دهد تا این برنامه موفق باشد.

دهقانی، با اشاره به مزیت‌ها و ویژگی‌های زیست‌بوم دانش‌بنیان ناحیه نوآوری و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: پارک علم و فناوری شریف در صدر بهترین پارک‌های علم و فناوری در سطح بین المللی قرار دارد و گام‌های ارزشمندی را در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات دانش‌بنیان و فناور برداشته است. در ناحیه نوآوری شریف، شرکت‌های دانش‌بنیان با مردم این محدوده زندگی می‌کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: این هم‌زیستی، هم ارتقای سطح منطقه و هم سطح توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه آورده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور افزود: در حال حاضر نزدیک به ۶۶۰ شرکت دانش‌بنیان بسیار توانمند معادل ۸درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در ناحیه نوآوری شریف در یک محدوده ۲۵۰ هکتاری فعالیت دارند که با همین روند می‌توانند تشکیل دهنده یکی از نواحی تاثیرگذار نوآوری در منطقه و تحول آفرین صنعت ما باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *