نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:12 ق.ظ

کارکنان شاد مشتریان را شاد می کنند

در آغاز سال جدید و همراه با بهار میلیارد ها پیام تبریک بین هموطنان و کسب و کار ها و برای مشتریان ارسال شده است . این روزها که فضای سایبری این ارسال تبریکات را سریعتر و آسانتر کرده است بنظر می رسد در میان کلمات بکار برده شده کلمه شادی بیشتر از همه باشد .

آرزوی شادی برای دیگران و بویژه برای مشتریان بسیار خوب است و اشاعه آن بسیار مهم است . ولی از قدیم می گفتند که هر آنچه از دل بر آید بر دل نشیند . این شادی باید از دل کارکنان بر آید تا بر دل مشتریان بنشیند .

وظیفه یک مدیر این است که تجربه مشتری را از زمانی که اولین ارتباط  را با کسب و کار آغاز می کند مراقبت کند تا به شادی منجر شود . این مراقبت نه به معنای کنترل هر مشتری بلکه به‌عنوان یک مدیر تعامل با جامعه، به امکانات مختلفی از جمله تسهیل شرایط برای مشتری است  تا اطمینان از اینکه ارتباط کارکنان با آنها در بهترین شرایط شکل می گیرد ، می باشد .

یک کارشناس امور مدیریت گفته است که ، کارکنان خوشحال = مشتریان خوشحال.

به این جمله کمی دقت کنید . در هر مقیاس اقتصادی که کار کنید این جمله مصداق خود را دارد . شما بعنوان مدیر با درک فزاینده ای که از کارکنان متعهد و با بهره وری بدست می آورید درک می کنید که آنها باعث خدمات بهتر به مشتریان مرتبط هستند.  روند کلی بهبود روابط با مشتری در کسب و کار ها از آنجا ناشی می شود که در آن کسب و کار  با کارکنان مانند مشتری رفتار می‌شود.

خوشحالی کارکنان همیشه با پرداخت پول بیشتر نمی شود . گاهی اوقات قرادادن یک گلدان در راهرو های ساختمان محل کار و یک سلام و علیک گرم بسیار اثر بخش است . البته توجه به مزایای کارکنان، بویژه مزایای مربوط به سلامت روان و انجام حداقل وظایف قانون کار بسیار مفید است .

از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا این توجهات اثر روانی بیشتری داشته است و به بهبودهای قابل اندازه گیری در تعادل بین کار و زندگی کارکنان داشته است . از زمان شیوع این اپیدمی جهان شاهد افزایش قابل توجه علاقه کارفرمایان  به بهبود تجربه با کارکنان بوده است و  این امر مصادیق مختلفی دارد که مجال آن در این کوتاه نوشته نیست .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *