نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:14 ب.ظ

انصاف با کارکنان و اثر آن در افزایش بهره وری

مدیر واقع بین و آینده نگر بایستی به این موضوع بیندیشد که انصاف در محیط کار چیست؟

انصاف مدیر و هماهنگی در مورد آن با مدیران میانی زیربنای عدالت سازمانی است . اما درست اجرا نمودن آن مستلزم این است که به برداشت همکاران از عدالت در محیط کارنیز باید توجه نمود .  این موضوع که آنها معتقدند فرآیندها، تصمیمات و هنجارهای سازمانشان منصفانه و عادلانه است یا نه ، نقش مهمی برای دستیابی به اهداف و بهره وری دارد.

اما اینکه مصداق عدالت در محیط کار چیست نیز موضوع مهمی است .

وقتی مدیران به طور مؤثر عدالت را بصورت تعاملی اعمال می کنند، از یک جانبه نگری خود داری نموده و نسبت به کارکنان خود ، باز، سازگار و منصف هستند. به عنوان مثال، هنگامی که یک مدیر عدالت تعاملی را اعمال می کند، کارکنان را بر اساس تجربه، شایستگی و عملکرد ارتقا می دهد. نه بر اساس روابط سفارش شده و یا چاپلوسی و سایر مواردی که هر مدیری بهتر آنها را می شناسد .

همانگونه که سیستم های استاندارد مدیریت به سازمان کمک می کنند تا بهتر کار کند رعایت انصاف در محل کار با رعایت استانداردهای احترام یکسان نسبت به افراد از سوی مدیران آغاز می شود. این استاندارد باید بین مدیران و کارکنان و همچنین بین همکاران گسترده و تشویق شوند .

رفتار منصفانه سازگاری را در سازمان گسترش می دهد و باعث می شود هر یک از اعضای تیم ها برای تطبیق با استاندارد تلاش نماید .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *