نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 12:51 ق.ظ

نگرش جامع به داده در موسسات با تمرکز بر کارکنان

با سرعت گرفتن پیاده سازی تحول دیجیتال در دنیای صنعتی ،  تولیدکنندگان بزرگ و کوچک، می‌دانند که در هر زمینه کاری و سیستمی و نیز سرنوشت یک شرکت ، داده‌ها چقدر می‌توانند موثر باشند . آنها برای موفقیت در دنیایی که همیشه در حال تغییر و فناوری محور است، داشتن داده‌ها و استفاده صحیح و به موقع از آنها در امور کسب و کار ها ضروری است.

اما در مسیر دستیابی به موفقیت تاکنون تمرکز بر روی امورفنی تحولات دیجیتال بوده است  و مدیران به داده‌ها صرفاً از دریچه آخرین فناوری نگاه می کنند. این امر حتی در دنیای پیشرفته صنعتی مصداق داشته است و در کشورمان دیدگاه رایج فعلی این است که افزایش سطح مکانیزاسیون با تحول دیجیتال اشتباه گرفته می شود . بر اساس تسلط این تفکر ، بدون پایه‌ها و ساختار سازمانی مناسب، هیچ فناوری جدیدی نمی‌تواند فرهنگ مبتنی بر داده را ایجاد کند.

چگونه می توان از طریق یک مسیر درست و اثر بخش وارد تجزیه و تحلیل داده ها شد ؟

پاسخ به این پرسش بر اساس هر موسسه ای متفاوت است و باید در مرحله برنامه ریزی استراتژیک برای استقرار تحول دیجیتال قبل از هرگونه تصمیم فناورانه انجام شود . فرهنگ سازمانی و سطح بلوغ کلی برای ایجاد تغییرات مهمترین عامل هستند .

اگر حتی یک مدیر ارشد در یک موسسه  به عنوان یک رهبر مدیریت داده فعال باشد ولی تجزیه و تحلیل برای کسب و کار با توجه به مدل فعلی انجام شود و فرهنگ مشتری و نوآوری مورد غفلت قرار گیرند کاری صحیح انجام نشده است .

شروع هر برنامه تحول دیجیتال و استفاده از داده در بهبود مستمر کارکنان از نظر همکاری و اعتقاد و بینش آنان باید شکل بگیرد .

فرهنگ عنصر اصلی و ذاتی هر کاری است و داده‌ها باید بعد از آگاه سازی و رشد بینش همکاری در مرحله بعدی قرار گیرند.  افراد هستند که در پیش‌برد هر تغییری پیشتاز خواهند بود. و تحول دیجیتال، قبل از هر چیز، باید از طریق کارکنان و فرهنگ سازمانی حاصل شود. علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *