نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:11 ب.ظ

چابکی در تصمیم گیری و برداشت غلط از آن

چابکی را با عجله کردن در تصمیم گیری اشتباه نکنید. اگر چه در حالت چابکی سازمانی سرعت عکس العمل و نیز تصمیم گیری بیشتر می شود ولی این یک فرهنگ و فرایندها و سیستم سازمانی است و مدیر بخشی از آن است.

برای برپایی یک سیستم چابک تصمیم گیری، بعنوان اولین گامها تعریف یک فرآیند استاندارد و الگوهایی است که به طور مداوم برای اتخاذ یک نوع تصمیم خاص مورد استفاده قرار گیرند. هنگامی که فرآیند مستند شد، آزمایش نمودن آن، زمینه را قبل از اجرای آن فعال می‌کند.

بایستی به این نکته توجه شود که چابکی توانایی یک سازمان برای تجدید سازمان و یا حتی مهندسی مجدد کسب و کار، سازگاری و برای موفقیت در یک محیط به سرعت در حال تغییر و مبهم است.

بنابراین فرایند هایی که به پیش‌بینی، انطباق، و عمل کمک می کنند نقش کلیدی در حصول اطمینان از اینکه فرهنگ و ابزار متناسب برای کارکنان یک شرکت ایجاد شده است ، دارند .

همانطور که در مورد یک انسان گفته می شود چابکی توانایی حرکت و تغییر جهت و موقعیت بدن به سرعت و به طور موثر در زمان تحت کنترل است . یک سازمان نیز نیاز به بازتاب سریع، هماهنگی، تعادل، سرعت و پاسخ صحیح به شرایط در حال تغییر دارد. این ویژگی ها به سازمان کمک و بقای آن را حفظ می کنند.

 افزایش سرعت و کارایی یکی از جنبه های چابکی هستند و برای تقویت آن بایستی  به نوآوری بصورت یک فرهنگ جاری و سیستمی توجه شود و برای اینکار ایجاد فرهنگ همکاری و اشتراک دانش از ضروریات است .

 نکات بعدی این ها هستند که به تقویت چابکی سازمانی کمک می کنند .

افزایش سطح مشارکت کارکنان  وتصمیم گیری جمعی و حصول اطمینان از همکاری کارکنان .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *