نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:08 ب.ظ

تعالی شخصی در زندگی کاری

از زمانهای خیلی دور برای دانشجویان و فارغ التحصیلان امروزی ، تحقیقات مدیریت نشان داده است که در زندگی کاری هرم رفع نیاز ها که به صورت سلسله مراتبی تعریف می شدند نقش و اهمیت بالایی را داشته اند . با تحولات اخیر در زمینه فناوری های نوظهور و روشهای کار مختلف این امر شدت و جدیت بیشتری یافته است.

بهمین دلیل است که امروزه فقط میزان حقوق و مزایای مالی در مشاغل مهم نیست بلکه فضای محیط کار که چگونه به یک فرد امکان تعالی شغلی و زندگی شخصی را فراهم می کند اهمیت یافته است.

هر انسانی بطور خود آگاه  یا ناخود آگاه یک حد بالا برای خود تعیین کرده و تلاش می کند که به سمت آن برود . انسان انتظارات زیادی در مورد اینکه چه کسی باید باشد و چه کاری باید انجام دهد دارد و برای رسیدن به آن تلاش می کند و از سیستم های کاری و جامعه انتظار همراهی دارد.

این امر همیشه امکان پذیر نمی شود  و زمانی انسان تحت فشار های مختلف قرار می گیرد  و به دلیل نیاز به انجام کارهای مهم از نظر خودش مشکل پیدا نموده و شکست می خورد.با تکرار روشهای غلط روزها به هفته ها و سپس ماه ها تبدیل می شوند و هیچ اتفاقی نمی افتد. این امر باعث سرخوردگی انسان می شود .

برای اجتناب از این امر ، با تعریف اهداف واقعی و با کمی خیال پردازی کارها بهتر پیش می روند و تعالی شخصی با استمرار امور درست بهبود می یابند. بر این مبنا می توانید کارهای بزرگ را  انجام دهید .

برای دستیابی به هر هدف بزرگی باید از خود بپرسید: اکنون چه کار کوچکی را می توانم به خوبی انجام دهم؟

این پرسش را درست جواب داده و بسوی تعالی شخصی در زندگی کاری بروید.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *