نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:02 ق.ظ

سال آینده را با نوآوری آغاز کنیم

سال آینده را با نوآوری آغاز کنیم

فناوری و نوآوری با سرعت بی‌سابقه‌ای به تغییر جهانی که من و شما در آن زندگی می کنیم بدون وقفه ادامه داده و جوامع را به شکل جدیدی تغییر می‌دهد . این تاثیر باعث تغییر نحوه ی زندگی، کار و تعامل با دیگر انسانها و جوامع می شود .

 برخی افراد و برخی سازمان‌ها با درک و اتکا به بینش و دانش خود از روندهای نوظهور، بهتر می‌توانند تغییرات آینده را پیش‌بینی نموده و با آن سازگار شوند، البته همیشه این پیش بینی ها 100 درصد نیست ولی در بسیاری موارد درست است.

 در این جهان نگرانی ها و چالش های جدی نیز بوجود آمده که همانند فناوری و نوآوری ها زندگی من و شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

شاهد آن هستیم و نیز خودمان درک می کنیم که نگرانی‌ها در مورد تغییرات آب و هوا و کاهش منابع اساسی زندگی همجون آب و یا هوای سالم در حال افزایش است، این موضوع در همین روز ها در کشورمان تاثیرات جدی خود را آشکار کرده است . در یک منطقه سیل همه چیز مردم را با خود می برد و در جایی دیگر آب برای زندگی عادی کمیاب است .

در جهان پیشرفته از نظر مالی و اقتصادی هم وضع بهمین منوال است اما آنها در سرعت نوآوری های تکنولوژیکی و ظهور روندهای جدید آینده ای کارآمدتر و پایدارتر را مدیریت می کنند و از آثار ناگوار بیشتر از ما جلوگیری می نمایند .

بنابراین بنظر می رسد که شکل دهی حرکتهای دو سویه از خرد به کلان و بالعکس ، افراد و سازمان‌ها با اطلاع‌رسانی در مورد این روندها و پذیرش تغییرات، بهتر می‌توانند چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو را مدیریت کنند.

بر همه دست اندر کاران است که برای این فرایند ها بصورت جدی به آینده‌ نگاه کنند و  با پیگیری بی‌وقفه در استفاده از نوآوری های درون زا بصورت کل نگر آن را هدایت و پایدار نمایند .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *