نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 2:41 ق.ظ

یک گام واقعی به جلو بسمت تحول دیجیتال

یک گام واقعی به جلو بسمت تحول دیجیتال

برای برون رفت از فضای ادبیاتی و کلی کویی های مدیریتی بایستی برنامه اجرایی تنظیم و اجراشود . اگرچه در کشور کارهایی در این راستا شده است ولی بدون تعارف بایستی گفت همه این موارد بر اثر فشار تکنولوژی بوده است و بیشتر جنبه های مکانیزاسیون اطلاعات دارد تا موارد اصلی تحول دیجیتال .

تدوین استراتژی تحول دیجیتال طرحی است که به شما کمک می کند تا نیازهای خود را تجزیه و تحلیل کنید، نقش فناوری را درک و اهداف تجاری را تعیین کنید.

برای این امر تخصیص و تامین بودجه تحول دیجیتال در هر سال یک امر لازم و ضروری است.  آمار ها نشان می دهد که مفهوم تحول دیجیتال در زمان کوتاه و زیر یک سال که اکثر مدیران ما آن را دوست دارند ، بجایی نمی رسد. برای تداوم کسب و کار، و حرکت بسوی بهبود و تطبیق با سایر کشورها ،سازمان ها باید برای این تغییرات برنامه ریزی کنند.

یک پرسش عمومی این است که چگونه در اولین گامها یک استراتژی تحول دیجیتال ایجاد کنیم. برای اینکار در دل استراتژی های قبلی و اصلاح آنها در ابتدا باید بینش و دیدگاه خود را تعریف کنید. سپس اگر مدیر یک کسب و کار هستید خود را بعنوان رهبر تحول درگیر کنید. یکی از موضوعات اصلی تمرکز بر فرهنگ است و پس از آن به موارد زیر بپردازید:

  • منابع مالی و نیروی متخصص خود را جمع کنید
  • تکنولوژی مناسب را انتخاب کنید

در جهان امروز برای بسیاری از سازمان ها، تحول دیجیتال هسته اصلی پیشبرد کسب و کار است و این امر بشرطی که به روش صحیح انجام شود، می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به رشد پایدار دست یابند و از رقبای خود جلوتر بمانند.

 بر مبنای خلاصه ای که ذکر شد همین امروز باید به این موضوع اندیشید و یک گام کوچک برای حرکت بسمت آن برداشت.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *