نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:21 ق.ظ

آینده کسب و کار ها و نخبگان فناوری

نخبگان فناوری

هرچه زمان می گذرد عمق و نفوذ فناوری در همه ی ابعاد زندگی انسان بیشتر می شود و کسب و کار ها از این امر اثرات بیشتری را می گیرند .

چند روز پیش به یکی از دانشگاهها مراجعه کرده بودم برای جذب چند کار آموز . با جواب منفی رییس دانشکده مواجه شدم و دلیل آن را پرسیدم . او گفت که دانشجویان ما از همان سال دوم توسط شرکت ها جذب کار می شوند و گاها ترک تحصیل می کنند .

در بسیاری رسانه ها نیز عنوان می شود که در حال حاضر، کمبود تخصص در زمینه رشته های مختلف فناوری در کشور وجود دارد و بسیاری از نخبگان هم  از کشور مهاجرت می کنند .

من پرسیدم که چه باید کرد ؟

جواب خیلی صریح بود . افزایش ظرفیت پذیرش و تلاش برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان و جذب آنها در سیستم های آموزشیو دانشگاهها برای رشد کیفیت آموزشی .

این امر هنوز ابتدای کار است و وقتی موضوع فن آوری های عمیق و راه حل های فناوری پیشرفته و نوظهور در زمینه هایی از جمله واقعیت مجازی، رباتیک، نیمه هادی ها، هوافضا، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی، فناوری های پاک، داده های بزرگ و بسیاری موارد دیگر مطرح باشد ، کمبود نیروی انسانی بسیار گسترده و عمیق است.

 سرمایه‌گذاری آموزشی در مهارت‌های فناوری عمیق ضمن ایجاد نوآوری‌های جدید برای کاهش چالش‌های  کسب و کار ها به شکوفایی صنعتی و رشد تولید کمک می‌کند.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *