نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:29 ب.ظ

توجه به کیفیت نوآوری با رویکرد سیستمی

توجه به کیفیت نوآوری با رویکرد سیستمی

توجه به یک مفهوم جدید – یعنی کیفیت نوآوری –  و ارتباط آن با ملاحظات سیستمی ، با توجه به اینکه موضوع نوآوری در جامعه ما چند سالی است که برجسته شده است بسیار مهم می باشد .

مفهوم کیفیت نوآوری  اینگونه تفسیر میشود که:

 با مقایسه نتایج مورد انتظار از پیاده سازی و عملیاتی نمودن ، نوآوری محصول، فرآیند یا خدمات، با ارزشهای ایجاد شده بتوان اثربخشی آن را به جامعه یا سرمایه گذاران و سایر ذینفعان ارایه نمود.

 باید توجه داشت که تجزیه و تحلیل مفاهیم پایه کیفیت نوآوری در مقابل نوآوری در کیفیت متفاوت می باشد .  

از آنجا که همه پیشرفت ها نوآورانه نیستند و می توانند رشد تولید باشند که با صرف منابع بیشتر حاصل می شوند ، ولیکن بیشتر نوآوری ها  نوعی بهبود هستند که با منابع کمتر و یا مساوی می توانند رشد را هم باعث شوند لذا ارزیابی این امر از اهمیت برخوردار است .

کیفیت نوآوری، مفهومی است که هنوز در ادبیات اکوسیستم نوآوری گسترده نشده و بایستی بر روی آن کار شود تا بهره وری منابع صرف شده در اجرای طرحهای نوآورانه که در کشورمان به دانش بنیان مشهور شده اند مشخص شود.

چنانچه این امر در اکو سیستم استارت آپی و نواوری انجام شود می توان عملکرد نوآوری انبوه را در جامعه به مردم ارایه نمود . این چیزی است که بنظر می رسد تاکنون بصورت یک گزارش رسمی و از سوی مراجع مسوول هنوز انجام نشده است.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *