نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 10:17 ق.ظ

جنبه های مهم در سیستم کیفیت

جنبه های مهم در سیستم کیفیت

 خبری را چند وقت پیش در پایگاه خبری کل نگار منتشر کردیم مبنی بر اینکه  :

دایهاتسو، واحدی از خودروساز ژاپنی تویوتا موتور، خطوط تولید را در چهار کارخانه خود در ژاپن تعطیل کرده است، در حالی که مقامات وزارت حمل و نقل در حال بررسی تست های نامناسب برای گواهینامه های ایمنی هستند.

 و در ادامه آمده بود که :

انتظار می رود این توقف بر هزاران قطعه ساز خودرو و کارمندان آنها تأثیر بگذارد و ضربه بالقوه ای به اقتصادهای محلی وارد کند.

 و علت آن چنین توضیح داده شده بود که :

بی‌نظمی‌های تست ایمنی در اوایل سال جاری یک بررسی مستقل را آغاز کرد که مشکلات گسترده و سیستماتیک را در دایهاتسو پیدا کرد. این آخرین مورد از تخلفات ایمنی یا سایر مواردی است که در حداقل پنج خودروساز بزرگ ژاپن در سال های اخیر مشاهده شده است.

اما جالب توجه اظهار نظر سوئیچیرو اوکودایرا، رئیس دایهاتسو بود که :

 این به منزله بی توجهی به گواهی های ایمنی است. او این مشکلات را ناشی از فشار بر کارگران برای برآورده کردن خواسته های بلندپروازانه برای ضرب الاجل های تنگاتنگ توسعه دانست.

این اظهار نظر از چند جنبه مدیریت کیفیت مهم است و یکی از مهمترین آنها این است که کارکنان نقش نهایی را در کیفیت بازی می کنند . هر چقدر که سطح اتوماسیون و نظم سیستمی بالا رفته باشد عوامل انسانی به عنوان عامل تاثیر گذار حضور دارند . این امر همانند تخریب جزیی از سیستم عمل می کند و حتی ناخودآگاه توسط کارکنان انجام می شود .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *