نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:02 ق.ظ

رفع چالشهای جهانی با مشارکت واقعی ، توسعه واقعی می یابد!

رفع چالشهای جهانی با مشارکت واقعی ، توسعه واقعی می یابد!

به گفته برخی از بزرگترین سازمانهای صنعتی و اقتصادی و نیز موسسات تحقیقاتی در سرتاسر دنیا ، علیرغم شرایط چالش برانگیز در عرصه ی جهانی از قبیل مسایل زیست محیطی و سیاسی وبسیاری موارد دیگر ، همکاری باز بین شرکتها و موسسات و دولتها برای فایق آمدن بر این چالشها ، باید گزینه پیش فرض برای همه باشد .

این دیدگاه اگر بخواهد واقعی شود باید همکاری های تحقیقاتی بین المللی بصورت واقعی اجراشود و برای اینکار نوآوری هایی بسیار جدی در ارتباطات و همکاری ها شکل بگیرند .

سازمانهای بین المللی باید با دانشگاه‌های  سرتاسر دنیا به این موضوع بپردازند تا چالش‌هایی که برای امنیت کل سیاره وجود دارد را بصورت جمعی دنبال نمایند . دانشگاهها فارغ از سیاست های داخلی کشور ها پیشتاز این مشارکت هستند . دانشگاهها با همکاری‌های بین‌المللی راه‌هایی برای رسیدگی به این چالشها و پایدار سازی آن ها خواهند یافت .

یک همکاری واقعی و بین المللی لزوماً چالشها را رفع نمی‌کند ، اما اجتناب از این همکاری و مشارکت قطعا آن ها را تشدید می نماید. این مشارکت را می‌توان آن را از طریق نوآوری ها ی مختلف و ملموس انجام داد.

برای اینکار ارائه یک تعریف مشترک از روش همکاری تحقیقاتی بین‌المللی ، و اقدام سریع برای اجرایی نمودن آن حیاتی خواهد بود. در این ارتباط در اتحادیه اروپا حرکتی شروع شده است که محورهای خاصی از قبیل امنیت سایبری را در برنامه کار خود قرار داده است .امنیت تحقیقات موضوعی است که به طور فزاینده ای در اروپا حساس شده است. این  سیستم باید بگونه ای باز شود و بسیاری کشورهای دیگر را در بر گیرد .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *