نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:53 ق.ظ

ایفای نقش و ماموریت درست در سیستم نوآوری

برای اینکه سیستم نوآوری اثربخش و پایدار باشد افراد و تیمها باید نقشهای خود را درست اجرا نمایند .

نقش یک مبتکر کنجکاو  با نقش های یک مدیر نوآوری بسیار متفاوت است . دریک سیستم مرتبط با نوآوری در هر سازمانی باید بررسی شود که شما در جای درست قرار دارید یانه . اگر شما مدیر هستید باید فعالیت های خود را در جهت این که چگونه سیستم شما سریعتر نوآوری نموده و تیم خود را نوآورتر کنید فکر و عمل کنید . نه اینکه بدنبال ریزه کاری های مهندسی در محصول و یا فرایند تولید باشید .

شما به نوآوران درون سازمان خود قدرت می‌دهید تا با تمرکز مناسب روی مشکلاتی که ارزش حل شدن را دارند ، ایده‌های مناسب را یافته و طرح خود را با ثبات بیان  و با کمک و پشتیبانی شما آن را اجراکنند.

شما در راستای انجام وظایف خود می توانید از کمک مشاوران و یا حتی رقبای خود بیاموزید  تا روند نوآوری خود را شکلی صحیح و اثربخش بدهید .

در این مسیر شفافیت سیستمی با کنترل مواردی که به مالکیت معنوی فراتر ازجریان امور جاری بایستی ایجاد شود از اهمیت برخوردار است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که واقعیت های پیچیده ای در سازمانها وجود دارند که چنین رویکرد هایی را تهدید می نمایند ولی شما باید الهام بخش  افراد باشید تا  کسب و کار خود را  در زمینه های جدیدی همچون طرحهای داده محور و سیستم های نرم افزاری و فناوری های مناسب و متناسب در سازمانتان را شکل داده و آگاهانه  از آن استفاده نمایید .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *