نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:00 ق.ظ

مایکروسافت با سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ ConsenSys، بنیانگذار اتریوم، وارد Web3 می‌شود

15 مارس 2022 -رایان براون – جوزف لوبین، یکی از بنیانگذاران اتریوم.

استارت آپ بلاک چین ConsenSys ۴۵۰ میلیون دلار در دور جدید سرمایه جمع آوری کرده است که ارزش آن را بیش از دو برابر به 7 میلیارد دلار افزایش می دهد.

ConsenSys گفت که تزریق نقدینگی توسط ParaFi Capital انجام شد و مایکروسافت، SoftBank ژاپن و Temasek سنگاپور نیز به عنوان سرمایه گذاران جدید در شرکت ملحق شدند.

ConsenSys که مقر آن در نیویورک است در سال 2014 توسط جوزف لوبین، یکی از بنیانگذاران اتریوم تاسیس شد. اتریوم پلتفرم بلاک چین پشت اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است.

در حالی که بیت‌کوین بیشتر برای تراکنش‌ها استفاده می‌شود، اتریوم می‌تواند برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز یا dapp‌ها استفاده شود – فکر کنید فیسبوک یا TikTok، اما در بلاک چین، یک سیستم ثبت سوابق مشترک برای تراکنش‌های رمزنگاری. ConsenSys نرم افزاری را توسعه می دهد که روی شبکه اتریوم اجرا می شود.

این یک شرط نادر مربوط به رمزنگاری از مایکروسافت است. این شرکت قبلاً سرمایه‌گذاری اولیه را در Palm NFT Studio، یک استارت‌آپ که توسط Lubin نیز تأسیس شده بود، رهبری می‌کرد.

مشارکت مایکروسافت نشان دهنده علاقه فزاینده بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان به Web3 است، اصطلاحی که به طور کلی تعریف نشده است که به تلاش‌ها برای ایجاد نسخه غیرمتمرکز اینترنت مبتنی بر فناوری بلاک چین اشاره دارد.

این اصطلاحی است که در سیلیکون ولی پچ پچ – و پول زیادی را به خود جلب کرده است. بر اساس داده‌های CB Insights، استارت‌آپ‌های بلاک چین در سال گذشته رکورد ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در سطح جهان جذب کردند. دیگر غول‌های فناوری که در حال کاوش در Web3 هستند، متا و توییتر هستند.

ConsenSys توسط سرمایه گذاران به عنوان یکی از شرکت هایی که Web3 را تامین می کند، در نظر گرفته می شود. از سیل سرمایه گذاری در روندهای در حال ظهور کریپتو مانند امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi و توکن های غیرقابل تعویض، که در غیر این صورت به عنوان NFT شناخته می شوند، سود برده است.

محبوب ترین محصولات این شرکت شامل کیف پول رمزنگاری MetaMask و Infura است، مجموعه ای از ابزارها که به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های اتریوم را ایجاد کنند.

MetaMask به افراد اجازه می دهد تا توکن های خود را از طریق یک برنامه افزودنی مرورگر وب یا یک برنامه تلفن همراه ذخیره و مدیریت کنند. مردم همچنین می توانند به برنامه های محبوب مبتنی بر بلاک چین مانند Uniswap و Axie Infinity دسترسی داشته باشند. بخش عمده ای از درآمدهای ConsenSys در حال حاضر از کارمزد معامله توکن های مختلف در MetaMask حاصل می شود.

ConsenSys گفت که MetaMask در ژانویه به 30 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید که 42 درصد در چهار ماه گذشته افزایش یافته است. ایالات متحده، فیلیپین، برزیل، آلمان و نیجریه فعال ترین بازارهای آن هستند. در همین حال، Infura توسط بیش از 430000 توسعه‌دهنده استفاده می‌شود و اخیراً حجم تراکنش‌های سالانه به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

ConsenSys گفت که تمام درآمد حاصل از آخرین دور آن به اتر تبدیل خواهد شد. این بودجه برای استخدام 600 کارمند دیگر، طراحی مجدد MetaMask که قرار است اواخر امسال منتشر شود و ایجاد تجارت رو به رشد NFT ConsenSys اختصاص خواهد یافت.

تبلیغات وب 3

همانطور که Web3 سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، منتقدان قابل توجهی از جمله میلیاردرهای فناوری، ایلان ماسک و جک دورسی را نیز به خود جلب کرده است.

دورسی وب 3 را به عنوان یک فناوری متمرکز که به جای جامعه ارزهای دیجیتال متعلق به سرمایه‌گذاران خطرپذیر است، رد کرد، در حالی که ماسک می‌گوید که فکر می‌کند بیشتر «کلمات عمومی» است تا واقعیت.

به نوبه خود، لوبین آن را اینگونه نمی بیند.

مدیر عامل ConsenSys گفت: «آنچه جک ممکن است نگران آن باشد این است که چگونه تعداد کمی از VC ها سهم شیر یا توکن ها را در بسیاری از بهترین پروژه ها به دست می آورند. “من اصلا نگران نیستم.”

لوبین افزود: «فناوری پروتکل غیرمتمرکز، مانند جامعه جهانی آن، ضد شکننده است. «جامعه، تمرکز را به‌عنوان نابهینه و یک فرصت تفسیر می‌کند و بی‌وقفه تمرکززدایی می‌کند».

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *