نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:57 ب.ظ

اینتل 36 میلیارد دلار سرمایه را برای ساخت تراشه در اروپا متعهد شده است

15 مارس 2022 -سام شید -تراشه پردازنده اینتل برای سامسونگ در این عکس تصویری در آنتالیا، ترکیه در 06 دسامبر 2019 دیده می شود. گتی ایماژ

اینتل اعلام کرد که قصد دارد بیش از 33 میلیارد یورو (36 میلیارد دلار) برای تقویت تراشه‌سازی در سراسر اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری کند، زیرا اتحادیه اروپا نیاز دارد در زمینه نیمه‌رساناها به خود متکی‌تر شود.

تراشه‌ساز مستقر در سانتا کلارا گفت که به عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری، دو کارخانه جدید در مادبورگ آلمان خواهد ساخت. این کارخانه ها از پیشرفته ترین فناوری ساخت تراشه به عنوان بخشی از تلاش برای تولید تراشه هایی با عرض دو نانومتر یا کمتر استفاده خواهند کرد.

اینتل گفت که ساخت و ساز قرار است در نیمه اول سال 2023 آغاز شود و تولید آن در سال 2027 به صورت آنلاین انجام می شود، مشروط بر اینکه هیچ مشکل نظارتی وجود نداشته باشد.این شرکت گفت که آلمان به دلیل استعداد و زیرساخت های موجود و همچنین اکوسیستم موجود تامین کنندگان و مشتریان، مکانی ایده آل برای ایجاد مگا سایت جدید “Silicon Junction” است.

اینتل گفت که حدود 17 میلیارد یورو در تاسیسات آلمان سرمایه گذاری خواهد شد و افزود که انتظار دارد این سرمایه گذاری 7000 شغل ساختمانی در طول ساخت و 3000 شغل دائمی در اینتل ایجاد کند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در بیانیه‌ای گفت که این کارخانه‌ها به تعادل مجدد ظرفیت سیلیکون جهانی و ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف‌پذیرتر کمک می‌کنند. طبق گزارشی از فایننشال تایمز، آنها با میلیاردها یورو کمک دولتی حمایت خواهند شد.

اینتل همچنین متعهد شد که یک مرکز تحقیق و توسعه و طراحی جدید در فرانسه ایجاد کند و در تحقیق و توسعه، تولید و خدمات در ایرلند، ایتالیا، لهستان و اسپانیا سرمایه گذاری کند.

انتظار می‌رود که حدود 12 میلیارد یورو برای دو برابر کردن فضای تولید یک کارخانه در لیکسلیپ، ایرلند، که در آن از فناوری‌های پیشرفته کمتری استفاده می‌شود، سرمایه‌گذاری شود. اینتل اعلام کرد که پس از تکمیل توسعه، بیش از 30 میلیارد یورو در ایرلند هزینه کرده است.در ایتالیا، اینتل گفت که در حال “مذاکره” درباره تاسیسات تولیدی جدید 4.5 میلیارد یورویی است.

اروپا در حال تلاش برای کاهش اتکای خود به آسیا و ایالات متحده برای نیمه هادی ها است، اما راه اندازی کارخانه های تراشه میلیاردها دلار هزینه دارد.

اینتل که یکی از سه شرکت سنگین‌وزن تولید تراشه به همراه TSMC و سامسونگ است، گفت این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از یک بسته گسترده‌تر است که باعث می‌شود این شرکت در دهه آینده 80 میلیارد یورو در اروپا سرمایه‌گذاری کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *