نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 11:20 ب.ظ

خانه‌های ساخته شده از زباله‌های بازیافتی، بعنوان کشتی‌های زمینی می‌توانند به پناهگاه‌های میلیون دلاری تغییر اقلیم تبدیل شوند

18 فوریه 2022: -دیانا اولیک –    کشتی‌های زمینی خانه‌هایی هستند که از مواد بازیافتی مانند لاستیک‌ها، قوطی‌ها و بطری‌ها ساخته شده‌اند – اساساً زباله. و آنها کاملاً از شبکه خارج شده اند.

مایک رینولدز، 76 ساله، بیش از نیم قرن پیش شروع به ساخت “کشتی های زمینی” در تائوس، نیومکزیکو کرد. برای سال‌های متمادی، اکثر مردم فکر می‌کردند که او دیوانه است. چرا این احمق از زباله برای ساخت و ساز استفاده می کند، و چرا این احمق سعی می کند ساختمان هایی بسازد که نیازی به آب و برق ندارند؟» رینولدز گفت که مردم در مورد او چه فکر می کردند.

اکنون این احمق خودخوانده بسیار باهوش به نظر می رسد، زیرا افراد بیشتری نه تنها به آن علاقه مند هستند، بلکه در حال خرید هستند.

مقدمه این است که به مردم آنچه را رینولدز می‌گوید شش موضوع زندگی می‌نامد که برای زنده ماندن به آن نیاز دارند: سرپناهی راحت بدون سوخت فسیلی، برق، آب، غذا، تصفیه فاضلاب، و تصفیه و استفاده از زباله.

اکنون تقریباً در هر ایالت کشتی های زمینی وجود دارند که هزینه ساخت آنها از 200 تا 400 دلار در هر فوت مربع است. آنها دستورالعمل های مشابهی را از آکادمی Earthship دنبال می کنند، دوره ای که سیستم های آبی، خورشیدی و کشاورزی داخلی را توضیح می دهد. آنها از یک ششم قدرت یک خانه معمولی استفاده می کنند و از حداقل 40٪ مواد بازیافتی ساخته شده اند. آنها همچنین می توانند در برابر آب و هوا مقاوم باشند.

رینولدز گفت: «یکی از کارهایی که فوراً انجام می‌دهیم این است که از طراحی تقویت‌شده‌ای استفاده می‌کنیم که در برابر گردباد نسبت به کنتاکی مقاوم است.

همه این موارد در سال گذشته، زمانی که شبکه برق تگزاس در پی طوفان یخ از کار افتاد، جان انسان ها را نجات می داد. تخمین زده می شود که 246 نفر جان خود را از دست دادند که نزدیک به دو سوم این مرگ و میرها به دلیل هیپوترمی بود.

من پابرهنه در راهرو راه می روم، موز و اسفناج می چینم، و در تلویزیون مردمی را می بینم که در ماشین ها در صف منتظر یک کیسه غذا هستند و مادرانی که بچه هایشان را به سمت ماشین هایشان می برند تا بخاری را روشن کنند. و من می گویم، ما باید به مردم بفهمانیم که این امکان پذیر و در دسترس است. این فقط لفاظی و یک رویا و یک مفهوم نیست. ساختمانی که در مقابل آن ایستاده ام، گواه بر امکان پذیر بودن آن است.

اندرو برتز ابتدا در سال 2015 از میان 630 هکتاری کشتی های زمینی عبور کرد و بعداً آن را خرید. با کمک رینولدز در طراحی و بسیاری از کارهای خودش، خانه او تقریباً تکمیل شده است.

برتز گفت: “این کشتی برای خانواده من خواهد بود.” من فکر می‌کنم که ما هنوز مسائل زیادی را از نظر سیاسی و غیره و از نظر اقتصادی داریم که برای من سخت‌تر می‌شود، و فکر می‌کنم که این امر نجات من خواهد بود.» https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *