نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:56 ب.ظ

اینتل تراشه سرور 2023 را به تاخیر انداخت و می‌گوید برای جلب رقبا باید هزینه‌ها را افزایش دهد

18 فوریه2022 – کیف لسوینگ -پاتریک گلسینگر، مدیر اجرایی شرکت اینتل، در طی مصاحبه بلومبرگ استودیو 1.0 در دفتر مرکزی این شرکت در سانتا کلارا، کالیفرنیا، 3 فوریه 2022 صحبت می کند.

سهام اینتل پس از اینکه این شرکت در نشستی به سرمایه گذاران گفت که باید در دو سال آینده هزینه های زیادی برای چرخش و تبدیل شدن به یک تولید کننده برای سایر شرکت های نیمه هادی بپردازد، بیش از 5 درصد سقوط کرد.

سهام همچنین زمانی که مدیر عامل شرکت پت گلسینگر تأیید کرد که تراشه سرور آتی با نام رمز Granite Rapids از سال 2023 تا 2024 به تعویق افتاده است، ضربه خورد.

این تراشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا اولین پردازنده سرور اینتل خواهد بود که از لیتوگرافی فرابنفش شدید استفاده می‌کند، فناوری کلیدی که اینتل برای رسیدن به TSMC و دیگر تولیدکنندگان برتر تراشه به آن نیاز دارد.

گلسینگر یک سال پیش به عنوان مدیرعامل اینتل انتخاب شد و قول داد که شرکت را تغییر دهد زیرا شرکت های رقیب مانند AMD و مشتریان سابق مانند اپل شروع به به چالش کشیدن وضعیت اینتل به عنوان بهترین سازنده پردازنده از نظر قدرت و عملکرد کردند.

اما واکنش بازار به اعلامیه‌های روز سرمایه‌گذار اینتل، شک و تردیدی را که سازنده تراشه نمادین با آن مواجه است، از سوی سرمایه‌گذارانی که نگران این هستند که برنامه پنج‌ساله گلسینگر به حاشیه سود آسیب برساند و اینکه کسب‌وکار جدید ریخته‌گری تراشه‌های آن سرمایه‌بر و پرخطر است، با آن مواجه است، نشان می‌دهد.

مقامات اینتل گفتند که این شرکت قصد دارد تا سال 2025 به رشد فروش سالانه 10 درصدی دست یابد، اما رشد درآمد در سال جاری “متوسط” خواهد بود. دیو زیننر، مدیر مالی اینتل، گفت که این شرکت در حال ورود به یک “مرحله سرمایه گذاری” است و انتظار دارد حداقل 1 میلیارد دلار جریان نقدی آزاد منفی در سال 2022 داشته باشد زیرا هزینه های سرمایه ای را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، اینتل در حال ساخت کارخانه های 20 میلیارد دلاری تراشه در آریزونا و اوهایو است و قصد دارد یک مرکز جدید اروپایی را در سال جاری معرفی کند.

مدیر اجرایی شرکت اینتل، پت گلسینگر، در عکسی بدون تاریخ که در 26 ژوئیه 2021 به دست آمد، صحبت می کند، زیرا این شرکت برنامه چهار ساله خود را برای پیشی گرفتن از رقبای خود در فناوری ساخت تراشه اعلام کرد.

تاخیر انتشار Granite Rapids نشان می دهد که علیرغم اطمینان اینتل که می تواند تا سال 2026 به عقب بیفتد، ساخت تکنیک های جدید تولید پردازنده همچنان یک فرآیند فنی و دشوار است که در برابر تاخیر آسیب پذیر است. این شرکت می گوید که قصد دارد 5 گره جدید را در چهار سال آینده معرفی کند، برنامه ای تهاجمی تر از رقبا.

گلسینگر گفت که انتشار تراشه Granite Rapids به عقب کشیده شد تا بتوان آن را در یک گره پیشرفته‌تر تولید کرد و بنابراین اینتل می‌تواند یک برنامه زمانی دوسالانه جدید را برای انتشار تراشه‌های سرور جدید معرفی کند.

Granite Rapids اکنون محصولی است که بر روی Intel 3 قرار دارد، یک هسته ریزمعماری جدید در آن وجود دارد، بنابراین محصولی با عملکرد بالاتر در سال 24 است. بنابراین ما نقشه راه را تغییر دادیم و آن را قوی‌تر کردیم.»

اینتل شروع به گزارش اطلاعات بیشتر در مورد واحدهای تجاری خود برای کمک به ایجاد این اعتماد خواهد کرد. گلسینگر گفت: «شما خواهید دید که همه آنها چگونه کار می کنند و ما چگونه در برابر آنچه گفته بودیم اجرا می کنیم. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *