نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 اردیبهشت 1403 6:02 ق.ظ

نقشه راه هیدروژن برای بنادر اروپا

05 اکتبر 2021 توسط بارت بیبایک، مدیر اجرایی سلول‌های سوختی و شرکت مشترک هیدروژنی

انتقال جهانی به هیدروژن به عنوان منبع انرژی به خوبی در حال انجام است. هیدروژن به ویژه برای حمل و نقل آبی و تدارکات مرتبط، که در نهایت از کل اقتصاد پشتیبانی می‌کند، مناسب است.

هیدروژن این پتانسیل را دارد که سیستم‌های تدارکات و حمل و نقل را عمیقاً تغییر دهد و یک راه حل انرژی پاک و کارآمد برای ماشین آلات و وسایل نقلیه ارائه دهد. بنادر قرار است نقش محوری در این تبدیل هیدروژن ایفا کنند.

بنادر هم می‌توانند محرک و هم بهره‌مند از فناوری هیدروژن باشند. با زیرساخت مناسب و چارچوب قانونی حمایتی، بنادر می‌توانند به عنوان قطب هیدروژن عمل کرده و هیدروژن را به عنوان سوخت حمل و نقل و سایر صنایع تحویل دهند. بنادر همچنین می‌توانند از هیدروژن استفاده کنند، زیرا به منظور کربن زدایی عملیات خود حرکت می‌کنند. هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی پاک، وعده می‌دهد که کیفیت زندگی مردم را در همه جا بهبود می‌بخشد و می‌تواند محرک کلیدی مهمی برای ایجاد شغل و رفاه اقتصادی باشد.

اروپا برای پیشبرد تغییر هیدروژن چه می‌کند؟ FCH JU به تازگی فراخوان مناقصه برای توسعه «مطالعه بر روی هیدروژن در بنادر و مناطق ساحلی صنعتی» را منتشر کرده است. برای اتحادیه اروپا، این گام بعدی مهم در آزادسازی پتانسیل هیدروژن در بنادر است.

به سوی نقشه راه بنادر هیدروژنی اروپایی

مطالعه برنامه ریزی شده، ارزیابی جامع تقاضای هیدروژن در بنادر و مناطق ساحلی صنعتی خواهد بود که امکان ایجاد نقشه راه بنادر هیدروژنی اروپایی را فراهم می‌آورد. همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی روشنی بر اساس انواع مدل‌های تجاری برای انتقال به هیدروژن تجدیدپذیر در بنادر ارائه می‌کند، درحالی که مطالعات موردی جدید و مفاهیم پروژه را ارائه می‌دهد.

هدف ارائه مسیرهای جدید برای تحقیق و نوآوری، راهنمایی برای مقررات، کدها و استانداردها و پیشنهاداتی در زمینه سیاست و مقررات است. مطالعه آینده همچنین به ایجاد انگیزه برای گردهمایی ذی‌نفعان و نگاهی بلندمدت به انتقال هیدروژن در بنادر کمک می‌کند. سرانجام، این مطالعه یک منبع متمرکز خواهد بود: هنگامی که با نقشه راه و سایر مواد ایجاد شده توسط بنادر جداگانه ترکیب می‌شود، «ستون فقرات» بنادر هیدروژنی در سراسر اروپا را تشکیل می‌دهد.

این تجزیه و تحلیل به کار ائتلاف جهانی بنادر هیدروژنی، که در جدیدترین وزیر انرژی پاک (CEM12) راه اندازی شد، کمک می‌کند. این ابتکار مهم بین المللی بنادر سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا در زمینه فناوری هیدروژن با هم همکاری کنند.

تأمین بودجه توسعه محلول‌های هیدروژن برای بنادر

یکی از اهداف FCH JU تسریع در جذب محلول‌های انرژی مبتنی بر هیدروژن در بنادر و مناطق ساحلی است. به همین منظور، پروژه H2PORTS با بودجه FCH JU راه حل‌های واقعی، جدی و مبتنی بر هیدروژن را در بندر والنسیا در اسپانیا نشان داده و اعتبار می‌بخشد. شرکای پروژه در حال آزمایش یک سیستم در ترمینال MSC والنسیا و یک سیستم دیگر در پایانه والنسیا اروپا هستند. یک ایستگاه متحرک جدید تامین هیدروژن به طور خاص برای استفاده در طول پروژه طراحی شده است. این راه حل‌های مبتکرانه مبتنی بر فناوری‌های پیل سوختی است.

اولین آزمایشاتی که با استفاده از فناوری هیدروژن در تجهیزات حمل و نقل بندر در اروپا انجام شد، H2PORTS این تجهیزات را روزانه به مدت دو سال در شرایط عملیاتی واقعی اجرا می‌کند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *