نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 اردیبهشت 1403 10:09 ق.ظ

جانسون می‌گوید تولید انرژی بریتانیا تا سال 2035 صد درصد سبز می‌شود

4 اکتبر 2021

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفته که بریتانیا قصد دارد تمام تولید انرژی خود را تا اواسط دهه آینده به منابع تجدیدپذیر منتقل کند. بوریس جانسون می‌خواهد تا سال 2035 تمام تولید انرژی بریتانیا از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

رهبر انگلیس به پخش کنندگان گفت: «با نگاهی به آن‌چه می‌توانیم با سایر منابع تجدیدپذیر، جذب و ذخیره کربن، با هیدروژن انجام دهیم، به طور بالقوه فکر می‌کنیم می‌توانیم تا سال 2035 به تولید کامل انرژی پاک برسیم.»

بریتانیا قبلاً متعهد شده است که فروش کلیه وسایل نقلیه جاده‌ای آلاینده را تا سال 2040 به عنوان بخشی از برنامه‌های کاهش کربن زدایی سیستم‌های حمل و نقل خود حذف کند، در حالی که این کشور در سال‌های اخیر به یکی از تولیدکنندگان اصلی انرژی بادی دریایی تبدیل شده است.

اظهارات جانسون همچنین همزمان با افزایش قیمت عمده فروشی گاز در سراسر جهان است، که در بریتانیا به هزینه حمل و نقل مصرف کنندگان و ترس از بحران هزینه زندگی در زمستان امسال کمک کرده است.

رهبر بریتانیا، که در حال حاضر با انبوهی از مسائل مربوط به چالش‌های همه‌گیری ویروس کرونا و Brexit روبرو است، پتانسیل انتقال به فناوری سبز برای کاهش وابستگی به گاز طبیعی را برجسته کرد.

حدود 43 درصد از برق بریتانیا در سال گذشته از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

جانسون گفت: «این بدان معناست که برای اولین بار انگلستان به هیدروکربن‌های خارج از کشور وابسته نیست، مصرف‌کننده به تولید برق تمیز خود متکی خواهد بود که به ما کمک می‌کند هزینه‌ها را نیز کاهش دهیم.»

جانسون در مصاحبه با روزنامه تایمز همچنین گفت که انگلیس باید به فناوری هسته‌ای بازگردد، زیرا این کشور به دنبال جایگزینی راکتورهای قدیمی خود است.

داگ پار، دانشمند ارشد Greenpeace در انگلستان از اظهارات جانسون در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال کرد اما گفت که دولت به طور ناسالم به فناوری گران قیمت هسته‌ای وابسته است. وی هزینه‌های هسته‌ای را برجسته کرد و گفت که مورد راکتورهای بزرگ روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند زیرا آشکارتر می‌شود که آینده انرژی یک شبکه غیرمتمرکز و انعطاف پذیر است.»

وی افزود: «اگر دولت بخواهد از صنعت هسته‌ای حمایت کند، استفاده از فناوری‌های جدید ذخیره‌سازی و تجدیدپذیرها کندتر خواهد شد.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *