نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 5:58 ب.ظ

چرا PIM در حال تبدیل شدن به عامل رونق دیجیتال برای تولیدکنندگان است

6 آوریل 2022 توسط The Manufacturer

در دو سال گذشته، صنعت تولیدی از یک اکوسیستم مدیریت راحت، آشنا و تقریباً 100% آفلاین به سمت هشدار قطعی در دنیای دیجیتالی فزاینده حرکت کرده است. بیشتر تولیدکنندگان همچنان به فرآیندهای سنتی و فناوری‌های کمی قدیمی که نقش خود را ایفا می‌کردند وابسته بودند، اما قطعاً باعث نمی‌شد شرکت‌ها با سرعت مطلوب رشد کنند.

برای سال‌های متمادی، تولیدکنندگان تمایلی به ترکیب راه‌حل‌های دیجیتال، که معمولاً به مشاغل B2C و خرده‌فروشی مرتبط هستند، در استراتژی‌های خود ندارند. رایج‌ترین ترس‌ها سرمایه‌گذاری منابع و زمان زیادی برای آموزش تیم‌هایی است که به فرآیندهایی عادت کرده‌اند که در تمام این مدت کار کرده‌اند، دست کشیدن از دانش و شبکه نرم‌افزاری ساخته شده در طول سال‌ها، و البته صرف هزینه‌های بیش از حد برای سیستم‌های جدید.

از یک سو این ترس‌ها کاملاً قابل درک هستند، اما از سوی دیگر، جهش آسان‌تر از حد انتظار است، به‌ویژه با پلتفرم‌هایی که برای B2B و نیازهای تولیدکنندگان، مانند سیستم PIM طراحی شده‌اند. PIM مدیریت اطلاعات محصول فناوری است که تمام اطلاعات محصول را در یک منبع متمرکز می کند و هدف آن کاهش هزینه های روزانه شرکت ها برای کارهای تکراری و وقت گیر مانند مدیریت هزاران داده است. و نقش ویژه یک سیستم PIM برای شرکت های تولیدی این است که همه چیزهایی را که قبل از خود وجود داشته است پاک نمی کند، بلکه آن را گسترش داده و بهبود می بخشد.

یک پلت فرم PIM به راحتی و به سرعت به سیستم های دیگر مانند ERP یا CMS متصل می شود و هر کانالی که سازنده ممکن است برای ارتباط و ارسال داده های محصول به سایر تیم ها، همکاران، مشتریان یا اشخاص ثالث استفاده کند. یک PIM خلاصه حتی صفحات گسترده اکسل، بنابراین تمام کارهای قبلی همچنان می تواند مفید باشد و روش های کاری یک شبه برای تیم ها به طور چشمگیری تغییر نمی کند.

در طول همه گیری سال 2020، شرکت های بزرگ بین المللی از میلیاردها درآمد به صفر رسیدند. عدم آمادگی برای تجارت دیجیتال برای شرکت‌های B2B که سال‌هاست انتقال دیجیتال را به تعویق می‌اندازند، واقعاً مضر بود. پس از دو سال و یک درس سخت آموخته شده، تولیدکنندگانی که در این چشم‌انداز تجاری رقابتی و همه‌کانالی جدید پیشرو هستند و زنده می‌مانند، یک چیز مشترک دارند: همه شرط‌بندی‌های خود را بر روی تجربه مشتری می‌گذارند.

یک تجربه منظم، بسیار آموزنده و همه‌کانالی یک چیز انحصاری برای مشتریان B2C نیست. در واقع، طبق گفته Avionos، 90٪ از خریداران B2B اگر یکی دیگر تجربه خرید بهتری ارائه دهد، تامین کننده را تغییر می دهند. کلید دستیابی به این سطح از تجربه مشتری، ایمن سازی رابط های کاربری آسان، اما بالاتر از همه محتوای محصول است.

مشتریان B2B انتظار دارند اطلاعات کامل و غنی از محصول و داده‌های دقیق مانند قیمت‌ها و سهام به‌روزرسانی و هماهنگ‌سازی شوند. به طور خلاصه، هیچ گام اشتباهی که می‌تواند منجر به ساعت‌ها صرف تلفن یا ارسال ایمیل‌ها، تلاش برای یافتن یک داده گمشده یا حل ترتیب نادرست شود، انجام نمی‌شود.

یک سیستم PIM به تولیدکنندگان در این مشکلات روزانه کمک می کند و از بروز آنها جلوگیری می کند. از آنجایی که تمام اطلاعات محصول در هر کانال، از بازارهای B2B گرفته تا کاتالوگ‌های خصوصی، در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شوند، تولیدکنندگان می‌توانند از دانستن اینکه مشتریانشان همیشه داده‌های صحیح را می‌بینند، خیالشان راحت باشد.

تعداد (و شدت) کاهش می‌یابد، پایگاه مشتری وفادارتر می‌شود، و اعداد همچنان بالا می‌روند، زیرا PIM انجام سفارش‌ها، راه‌اندازی محصولات و کاتالوگ‌ها را با سرعت دلخواه آسان‌تر می‌کند، و تجارت را به سمت افق‌های تجاری جدید باز می‌کند. D2C و بازارهای آنلاین بیشتر.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *