نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:39 ق.ظ

نمایشگاه Smart Factory 2021

ارسال شده در 11 نوامبر 2021 توسط The Manufacturer

امنیت سایبری به طور فزاینده ای برای انعطاف پذیری کسب و کارها در تمام بخش های اقتصاد کلیدی است. از آنجایی که تولیدکنندگان برای استفاده از مزایای قابل توجه دیجیتالی شدن هر چه بیشتر به هم متصل می شوند، آنها همچنین باید از اهمیت اجرای اقدامات کاهش امنیت سایبری موثر برای محافظت از شبکه های خود در برابر آسیب آگاه باشند.در روز دوم نمایشگاه Smart Factory، یک سخنران امنیت سایبری چشم انداز تهدیدات سایبری پیش روی سازندگان را تشریح کرد و مهمتر از همه، اقداماتی که سازندگان می توانند برای افزایش انعطاف پذیری سایبری خود انجام دهند، ارائه کرد.

امنیت سایبری، و به ویژه، کاهش عاملان حمله بالقوه، تنها یکی از چالش‌هایی است که سازندگان در شرایط فعلی با آن مواجه هستند. عوامل دیگری مانند برگزیت و کووید-19 به اختلال در زنجیره تامین و تدارکات، محدودیت دسترسی به بازار و کمبود نیروی کار ماهر کمک کرده‌اند.

بنابراین، حفظ انعطاف‌پذیری تولید هرگز به اندازه امروز مهم نبوده است. در تحوزه راه حل‌های تحول دیجیتال، پل کالور، مدیر ارشد مالی، پایگاه تحلیل داده‌ها نگاهی دقیق‌تر به درس آموخته‌شده از کووید و اولویت‌های اصلی تولیدکنندگان در حین ساخت  را دوباره  طرح نمود.

او همچنین در مورد اینکه چگونه جعبه ابزار دیجیتال می‌تواند نقش کلیدی در بهبود انعطاف‌پذیری تولید داشته باشد و به‌ویژه نحوه پیاده‌سازی هوش مصنوعی و ML در مقیاس – در داخل و خارج از کارخانه – بحث کرد. برای بسیاری از سازمان‌ها، مفهوم تحول دیجیتال می‌تواند دلهره‌آور باشد، و به این ترتیب، پل اولین گام‌های مهم این سفر را تشریح کرد.

دوقلوهای دیجیتال در نمایشگاه Smart Factory 2021

مفهومی که اغلب همراه با دیجیتالی شدن ذکر می‌شود، دوقلوی دیجیتال است – همتای مجازی یک شی یا فرآیند فیزیکی. با این حال، تعریف آن اغلب متناقض است. در حالی که اکثریت موافقند که هدف از یک دوقلو ی دیجیتال بهبود کارایی عملیاتی، ارائه بینش در زمان واقعی و امکان تصمیم گیری هوشمند است، تعداد کمی از آنها گام های مهمی در استفاده از دوقلو دیجیتال برای رسیدگی به این فرصت ها برداشته اند.

همانطور که Petteri Vainikka، معاون بازاریابی محصول، Cognite در ارائه خود در مورد آناتومی یک دوقلوی دیجیتال توضیح داد، برای درک این ارزش، ابتدا باید یک قدم به عقب برداریم و به دوقلو دیجیتال به عنوان ترکیبی از لایه‌های فناوری نزدیک شویم.

تنها زمانی که دوقلوی دیجیتال به عنوان فناوری در نظر گرفته شود، می‌توانیم قابلیت‌های اصلی مورد نیاز برای تولید ارزش برای سازمان‌ها را درک کنیم. در این جلسه، پتری معیارهای مورد نیاز برای یک دوقلو دیجیتال را برای رسیدگی به موارد استفاده با اولویت بالا برای یک سازمان شناسایی کرد، در حالی که پایه صنعتی دوقلو را برای رشد در منابع داده، انواع داده‌ها و موارد استفاده داشت.

برای مدت طولانی، پایداری به جای اینکه یک الزام تجاری باشد، به عنوان یک امر خوب در نظر گرفته می شد. با این حال، این دیگر صدق نمی کند، و دستور کار سبز جلو و مرکز در اتاق هیئت مدیره حرکت کرده است و محرک اصلی استراتژی کسب و کار است. با این حال، داده ها و هوش مصنوعی چه نقشی می توانند در ایجاد پایداری بیشتر ایفا کنند؟ دانشمند داده استف لاک، از Nightingale HQ، بینش خود را در مورد چگونگی باز کردن قدرت هوش مصنوعی و اینکه چگونه ابزارهای موجود و مقرون به صرفه در ایجاد تولید پایدار نقش دارند، به اشتراک گذاشت.

او چند نمونه عملی از چگونگی این اتفاق در سطح کارخانه و دفتر پشتی ارائه کرد، موارد استفاده در تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، و تشخیص نقص در طراحی تولیدی را برجسته کرد. استف همچنین بر برخی از شیوه‌های اساسی فناوری اطلاعات پایدار، از جمله بدون کاغذ، حرکت به سمت ابر با ارائه‌دهنده کربن خنثی و استفاده از محصولات نرم‌افزار سبز تأکید کرد.

Digitalising Manufacturing یکی از کنفرانس های بین المللی پیشرو در بریتانیا است که رهبران تولید و کارشناسان فناوری را گرد هم می آورد. برای اولین بار، کنفرانس به صورت مجازی و حضوری با همکاری The Manufacturer همزمان با Smart Factory Expo برگزار شد.

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *