نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:54 ق.ظ

طرح نوآوری زنجیره تامین جهانی به دنبال خرده فروشان بریتانیایی است تا با ضایعات مواد غذایی مقابله کنند

ارسال شده در 4 مه 2022 توسط The Manufacturer  – عکس متعلق به اصل خبر نیست

پروژه SecQuAL، یک آزمایش نوآوری جدید که هدف آن بهبود کارایی در زنجیره تامین و کاهش ضایعات مواد غذایی است، به دنبال خرده‌فروشان پیشرو در بریتانیا است تا در آزمایش‌هایی برای کمک به بهبود قابلیت ردیابی مواد غذایی شرکت کنند.

سازمان جهانی فناوری اشتراک‌گذاری غذا، OLIO، اخیراً گزارش داد که تقریباً 1.3 میلیارد تن غذا – که می‌تواند برای تمام عمر جمعیت ایتالیا را تغذیه کند – در طول حمل و نقل توسط مصرف‌کنندگان در سراسر جهان فاسد شده یا دور ریخته می‌شود. همان گزارش حاکی از آن است که بیش از یک سوم کل مواد غذایی تولید شده در سطح جهان به هدر می رود، در حالی که 25 درصد از منابع آب شیرین جهان برای پرورش غذاهایی که خورده نمی شوند استفاده می شود.

خرده فروشان نقش مهمی در حصول اطمینان از به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی دارند و از آنها خواسته می شود به پروژه SecQuAL لجستیک تضمین شده با کیفیت امن برای اکوسیستم غذایی دیجیتال بپیوندند. SecQuAL به رهبری متخصصان تضمین زنجیره تامین LRQA، کنسرسیومی متشکل از 11 سازمان را با هدف توسعه برچسب‌های هوشمند گرد هم می‌آورد و فناوری را در اکوسیستم مزرعه به چنگال غذاخوری برای کمک به ایجاد یک سیستم ردیابی گوشت در سرلوحه قرار می‌دهد. پس از تکمیل، این پروژه به کاهش ضایعات، ردیابی مواد غذایی، استفاده از داده های بلادرنگ برای یک فرآیند تصمیم گیری کارآمد و افزایش اعتماد مشتریان به مواد غذایی که تهیه می کنند، کمک خواهد کرد.

خرده‌فروشان شرکت‌کننده می‌توانند از تعدادی از مزایای ارائه شده توسط راه‌حل ردیابی مواد غذایی، از جمله شفافیت زنجیره تامین برای مشتریان که وفاداری بیشتر به برند را ممکن می‌سازد، استفاده کنند. داشتن توانایی ردیابی ردپای کربن از طریق پروژه SecQuAL یکی دیگر از مزایای کلیدی برای خرده فروشان است که به آنها اجازه می دهد نقش مهمی در دستیابی به هدف بریتانیا برای انتشار خالص صفر تا سال 2050 ایفا کنند.

با افزایش ضایعات مواد غذایی در مقیاس جهانی، توانایی شناسایی منابع این مشکل رو به رشد به لطف نظارت دیجیتال می تواند منجر به استاندارد جدیدی برای پاسخگویی شود. با بازسازی زنجیره تامین غذا از مزرعه تا چنگال، این پروژه از گوشت خوک به عنوان نمونه محصول برای ارائه بینش و اطمینان برای امکان تصمیم گیری بهتر استفاده می کند. این کار را با پرداختن به شیوه‌های ناکارآمد کاغذی انجام می‌دهد و اجازه نظارت  از راه دور بر فرآیندها را می‌دهد.

گزارش اخیر توسط برنامه اقدام خیریه Waste and Resources Action Program (WRAP) نشان می دهد که مصرف کنندگان آماده تغییر عادات خود برای کاهش ضایعات مواد غذایی هستند. در یک سری از نظرسنجی‌هایی که در طول همه‌گیری کووید-19 انجام شد، این گزارش نشان داد که 79 درصد از پاسخ‌دهندگان رفتارهای مدیریتی جدیدی مانند استفاده از باقی‌مانده غذا و برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی قبل از خرید انجام می‌دهند.

به گفته استوارت کلی، مدیر فروش، تضمین کسب‌وکار، LRQA، تغییر نگرش مصرف‌کننده نسبت به منشأ غذا انگیزه مناسبی را برای خرده‌فروشان می‌دهد تا برای شرکت در پروژه SecQuAL ثبت نام کنند.

او گفت: SecQuAL قرار است انقلابی در کارایی زنجیره تامین غذای جهانی ایجاد کند و با بررسی چگونگی افزایش ماندگاری محصولات غذایی، پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم. بحران جهانی ضایعات مواد غذایی تنها در حال افزایش است، و ما معتقدیم که روش‌های فعلی را می‌توان ساده کرد تا اطمینان حاصل شود که کل اکوسیستم غذا با هم کار می‌کند تا عملکرد آینده را بهبود بخشد. ما اکنون به دنبال خرده فروشان پیشرو هستیم تا به این پروژه بپیوندند، زیرا به دنبال آزمایش فناوری های دیجیتال هستیم.

کلایو استفنز، رئیس تحقیق و توسعه در تولیدکننده پیشرو مواد غذایی، Cranswick PLC، گفت: “ما از پیشرفت پروژه تا به امروز خرسندیم. تاکنون به توسعه بسته های کاری، برنامه ریزی و طراحی سیستم پروژه و همچنین پشتیبانی با مدیریت ریسک کمک کرده ایم. ما اکنون به مراحل اثبات مفهوم و پیاده سازی می رویم و نظریه را به یک پیشنهاد تجاری عملی تبدیل می کنیم. ما مطمئن هستیم که نتیجه یک راه حل پیشرو در صنعت ارائه خواهد کرد.

پروژه SecQuAL در سال 2021 و پس از اعطای بودجه توسط چالش نوآوری هوشمندتر در پژوهش و نوآوری انگلستان آغاز شد. انتظار می رود تا مارس 2023 تکمیل شود، کنسرسیوم 11 سازمان متشکل از LRQA، IBM، PragmatIC Semiconductor Ltd، RSK ADAS، Advanced Material Development، BlakBear، CPI، Consus Fresh Solutions، Cranswick PLC، طراحی CCL و آژانس استانداردهای غذایی است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *