نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:22 ب.ظ

روح نوآوری، هواپیمای تمام برقی رولزرویس اولین پرواز خود را در انگلستان به پایان رساند

ارسال شده در 17 سپتامبر 2021 توسط جیمز دوونشایر

اولین هواپیمای تمام برقی رولز رویس اولین پرواز خود را در آسمان بریتانیا قبل از رکورد جهانی در اواخر امسال به پایان رساند. «روح نوآوری» حدود 15 دقیقه افزایش یافت و از فرودگاه بوسکامب داون وزارت دفاع آمریکا در ویلتشایر برخاست.

Spirit of Innovation با پیشرانه قدرتمند 400 کیلووات (500 اسب بخار) و متراکم‌ترین باتری که تا به حال برای هواپیما مونتاژ شده است، گامی مهم در جهت تبدیل شدن هواپیماهای تمام برقی به یک ویژگی معمول آسمان و صنعت هوانوردی و سفر به سمت کربن زدایی است.

رولزرویس در بیانیه‌ای که همزمان با این نقطه عطف در خود صادر کرد، گفت: «این آغاز یک مرحله آزمایشی پرواز است که در آن ما اطلاعات عملکرد ارزشمندی در مورد قدرت الکتریکی و پیشرانه هواپیما جمع آوری می‌کنیم.»

رولزرویس به دنبال موفقیت در این طرح با نام روح نوآوری است و تلاش می‌کند تا رکورد جدیدی در سرعت پروازهای الکتریکی در اواخر امسال به ثبت برساند. رکورد فعلی 210 مایل در ساعت است، اما رولزرویس معتقد است که می‌تواند از 300 مایل در ساعت نیز فراتر رود.

وارن ایست، مدیرعامل رولزرویس، گفت: «اولین پرواز روح نوآوری یک دستاورد بزرگ برای تیم ACCEL و رولزرویس است. ما متمرکز بر تولید فناوری‌هایی هستیم که جامعه برای خنثی سازی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا به آن احتیاج دارد و از فرصت اقتصادی انتقال به صفر خالص استفاده می‌کند. این تنها در مورد شکستن رکورد جهانی نیست؛ باتری پیشرفته و فناوری پیشرانه‌ای که برای این برنامه توسعه یافته است کاربردهای هیجان انگیزی برای بازار Urban Air Mobility دارد و می‌تواند به واقعیت تبدیل جت صفر کمک کند.»

کواس کوارتنگ، وزیر تجارت گفت: «اولین پرواز هواپیمای انقلابی رولزرویس روح نوآوری گامی بزرگ در جهت انتقال جهانی به اشکال تمیزتر پرواز است. این دستاورد و رکوردهایی که امیدواریم دنبال شود نشان می‌دهد که انگلستان همچنان در خط مقدم نوآوری‌های هوافضا قرار دارد.

با حمایت از پروژه‌هایی مانند این، دولت به پیشبرد فن‌آوری‌هایی کمک می‌کند که سرمایه گذاری را افزایش داده و هواپیماهای تمیزتر و سبزتری را که برای پایان بخشیدن به سهم ما در تغییرات آب و هوایی لازم است باز کند.»

گری الیوت، مدیرعامل موسسه فناوری هوافضا می‌گوید: «اولین پرواز روح نوآوری نشان می‌دهد که چگونه فناوری نوآورانه می‌تواند راه حل برخی از بزرگترین چالش‌های جهان را ارائه دهد. ATI پروژه‌هایی مانند ACCEL را تأمین می‌کند تا به بریتانیا کمک کند تا قابلیت‌های جدید را توسعه دهد و در فناوری‌هایی که هیدروکربن را کربن زدایی می‌کند، پیشتازی کند. ما به همه کسانی که در پروژه ACCEL تلاش کرده‌اند تا اولین پرواز را به واقعیت تبدیل کند، تبریک می‌گوییم و منتظر رکورد سرعت جهانی هستیم که در سالی که بریتانیا میزبان COP26 است، تصور مردم را به خود جلب کند.»

در ادامه، رولزرویس می‌گوید از فناوری ACCEL در محصولات هواپیماهای مسافری و برخاست و فرود عمودی برقی (eVTOL) استفاده کرده و به کار می‌گیرد.

رولزرویس همچنین در حال حاضر در کنار تولیدکننده هواپیما Tecnam مشغول به کار است تا یک هواپیمای مسافربری تمام برقی را برای بازار مسافرتی خطوط هوایی Wideroe با مقر نروژ تحویل دهد.

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *