نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:30 ق.ظ

جت سوئیسی مجهز به هیدروژن ممکن است از بازگشت پرواز مافوق صوت خبر دهد

اندی کوربلی -8 مه 2023

یک شرکت اروپایی امیدوار است رویای سفر تجاری مافوق صوت را با نمونه اولیه ای که زمان پرواز را تا 75 درصد کاهش می دهد احیا کند.

برخلاف چندین استارت‌آپ مافوق صوت دیگر که آمده و رفته‌اند، این سومین نمونه اولیه آنهاست، با دو نفر دیگر که قبلاً در پروازهای آزمایشی موفق شده‌اند، ثابت می‌کند که سیستم‌های حیاتی می‌توانند روی طرحی کار کنند که به فرد اجازه می‌دهد در حدود ۴ ساعت از فرانکفورت به سیدنی سفر کند.

Destinus که دفتر مرکزی آن در سوئیس است، اما با تیمی متشکل از 100 نفر در چندین کشور اروپایی کار می‌کند، ده‌ها میلیون دلار از صندوق‌های خصوصی و دولتی به دنبال تأمین مالی نوآوری‌های تجدیدپذیر دریافت کرده است.

Destinus در حال حاضر سومین نمونه اولیه خود را آماده می کند – نمونه ای که برای آزمایش سیستم های سوخت است، زیرا برای طراحی آنها، هیدروژن پایدار تنها گزینه معقول است.

این به دلیل مسئله انتشار نیست، بلکه به دلیل وزن است. نفت سفید بسیار سنگین‌تر از هیدروژن است و اگر امید می‌رود این وسیله بتواند با فضایی برای چمدان‌ها و مسافران از اقیانوس‌ها عبور کند، باید تا حد امکان سبک باشد.

طراحی این جت بسیار استاندارد است و می‌توان آن را روی جت کنکورد و موشک‌های کروز مافوق صوت که در ارتش‌های بزرگ جهان استفاده می‌شود، مشاهده کرد – شکلی که به دلیل توانایی آن در «سواری» به «موج سواری» معروف است.

در آستانه سومین پرواز آزمایشی آنها، که برای برخاستن در اواخر سال 2023 برنامه ریزی شده است، شرکت به طور قابل درک در تلاطم است.

مارتینا لوفکویست، مدیر توسعه کسب و کار Destinus به CNN گفت: «این یک وسیله نقلیه بسیار بزرگ است. از نظر طولی در حدود 10 متر (طول) تقریباً به اندازه نمونه اولیه قبلی است، اما از نظر ساختار و سیستم محرکه، 10 برابر سنگین‌تر و احتمالاً 20 برابر پیچیده‌تر است.

ماه گذشته، Destinus شرکت هلندی OPRA را خریداری کرد تا به بخش هیدروژن داخلی آنها تبدیل شود – Destinus Energy. این همچنین به آنها اجازه داد تا با فروش توربین‌های گازی OPRA که قبلاً برای سوخت هیدروژنی عرضه شده بودند، پول بیشتری برای این پروژه جمع‌آوری کنند.

جدول زمانی برای رشد این تلاش جسورانه این است که یک نسخه در مقیاس کوچکتر آماده برای پرواز تجاری در دهه 2030، که بتواند حدود 25 مسافر را در خود جای دهد، و نسخه های کامل در دهه 2040 آماده شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *