نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:04 ق.ظ

بانک‌ها چه نقشی می‌توانند در گذار به آینده‌ای سبزتر داشته باشند؟

نویسنده: اریک لیم23 اوت 2021

نبرد با کووید ۱۹ دشوار بوده است. این امر به قیمت جان و معیشت مردم و توقف اقتصادی تمام شده است. قرنطینه بر سلامت روحی و جسمی افراد و روابط خانوادگی آن‌ها تأثیر منفی گذاشته است. بر اساس تحقیقات انجام شده در پروژه جهانی کربن ، با وجود محدودیت ها و کاهش فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، انتشار دی اکسید کربن در جهان سال گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از سال 2006 رسید.

اما در حالی که انتشار گازهای گلخانه‌ای به سطح قبل از کووید بازگشته است، کاهش سال گذشته نمایشی از مقیاس اقدامات مورد نیاز را نشان داد. پیش بینی‌های برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که ما برای کاهش 10 درصدی سالانه 7.6 درصد در سطح جهان به مدت 10 سال نیاز داریم تا گرمایش زمین را تا 1.5 درجه بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن محدود کنیم. فوریت فزاینده‌ای برای تغییر شیوه زندگی، کار و بازی برای کاهش تاثیر مشاغل و شیوه زندگی ما بر محیط زیست وجود دارد.

در حالی که دولت‌های سراسر جهان با بهترین راه برای دستیابی به اهداف خود در توافقنامه پاریس دست و پنجه نرم می‌کنند – کاهش حداکثری انتشار کربن در اسرع وقت و دستیابی به کاهش کربن، یا انتشار صفر خالص، تا سال 2050 – کسب و کارها و افراد در حال بررسی موثرترین روش برای تسریع در انتقال از پایین به بالا هستند. با افزایش تقاضا برای راه حل‌های پایدار، نقش بی‌نظیر صنعت بانکداری در حمایت از گذار به آینده‌ای پایدارتر برجسته می‌شود.

کمک به مشاغل برای پیشرفت مسئولانه

فرصت‌های انتقال بسیار زیاد است. تحقیقات Bain and Company برآورد می‌کند که اقتصاد سبز جنوب شرقی آسیا می‌تواند تا سال 2030 تا 1 تریلیون دلار در سال فرصت داشته باشد. بانک‌ها نقش مهمی در تأمین سرمایه برای تأمین سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های سازگار با آب و هوا و انتقال به اقتصاد دایره‌ای دارا هستند.

با رعایت نظم و انضباط در تخصیص بودجه و جستجوی بازده، در کنار کارت امتیازی متوازن که شامل شاخص‌های سودآوری و پایداری در سطح مشاغل است، بانک‌ها می‌توانند در بلندمدت از مشتریان و جوامع حمایت کنند و از پایداری اطمینان حاصل کنند.

به عنوان یک واسطه مالی، بخش بانکی وظیفه دارد به بهبود رویکردهای بالا به پایین و پایین برای بهبود وضعیت کره زمین و مردم آن کمک کند. انجام موفقیت آمیز این کار می‌تواند یک کاتالیزور قوی برای تغییرات موثر باشد. به عنوان مثال، با اطمینان از اینکه منابع مالی با نتایج پایدار مرتبط است، می‌توانیم به کسب و کارها کمک کنیم تا با مسئولیت پذیری پیشرفت کنند. ما همچنین موقعیت خوبی برای هدایت جریان‌های اقتصادی به سمت توسعه پایدار منطقه داریم.

هدایت ثروت به سمت سرمایه گذاری پایدار

بانک پایدار نه تنها نقش محرک اصلی اقتصادی را ایفا می‌کند، بلکه سرمایه گذاران و ذی‌نفعان خود را قادر می‌سازد تا به واسطه سرمایه بازار قابل توجه در پایداری اقتصاد گسترده‌تر سرمایه گذاری کنند.

با افزایش پایداری، سرمایه گذاران به طور فزاینده‌ای به دنبال محصولاتی با تمرکز بر محیط زیست، اجتماعی و حاکمیت شرکتی ESG هستند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *