نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 7:35 ب.ظ

قابلیت ردیابی بلاک چین برای زباله‌های پلاستیکی بازیافت شده

آگوست 2021

تعدادی از ذی‌نفعان بازیافت پیشرفته به فناوری بلاک چین روی آورده‌اند تا قابلیت ردیابی و رویت زنجیره ارزش را فعال کنند.

Circulor، ارائه دهنده پیشرو در زنجیره تامین پایدار و قابلیت ردیابی دی اکسید کربن، از همکاری با شرکت گسترده انرژی، TotalEnergies و Recycling Technologies، یک بازیافت کننده شیمیایی پلاستیک، برای توسعه یک راه حل قابلیت ردیابی blockchain برای بازیافت پلاستیک سخت خبر داد. این پروژه با کمک مالی Innovate UK پشتیبانی می‌شود.

پروژه TRACKCYCLE فناوری زنجیره بلوکی را در زنجیره ارزش بازیافت پیشرفته، با هدف ارائه یک پرونده کاملاً قابل ردیابی و برچسب‌گذاری شده از مواد بازیافتی، از منابع زباله تا استفاده از پلیمرهای بازیافتی در جریان‌های جدید تولید، وارد خواهد کرد. این امر به همه ذی‌نفعان صنعت پلیمرها امکان مشاهده اصل و کیفیت مواد ورودی و خروجی از تأسیسات آن‌ها را می‌دهد.

به عنوان بخشی از این پروژه، تیم‌های TotalEnergies و Recycling Technologies از تخصص صنعتی و تحقیق و توسعه خود برای بهبود قابلیت رهگیری مواد اولیه از ضایعات پلاستیکی پس از مصرف در تولید پلیمرهای بازیافتی استفاده خواهند کرد. این کنسرسیوم با چندین تامین کننده زباله‌های پلاستیکی از جمله یک شرکت چندملیتی کالاهای مصرفی سریع (FMCG) که پسماندهای صنعت را تهیه می‌کند، همکاری نزدیک خواهد داشت.

دولت بریتانیا سال آینده مالیات بسته بندی پلاستیکی را برای بسته بندی‌هایی که حداقل 30 درصد پلاستیک بازیافتی ندارند، وضع می‌کند. این ابتکارات بیشتر نیاز به اطلاعات دقیق در مورد بازیافت پلاستیک و استفاده از آن در مواد جدید را نشان می‌دهند.

داگلاس جانسون-پونسگن، مدیرعامل Circulor می‌گوید: «ما مأموریت داریم تا پیچیده‌ترین زنجیره‌های تأمین صنعتی جهان را شفاف سازی کنیم تا از  بهره برداری نامناسب از سیاره مان جلوگیری شود. همه ما روزانه به تولید زباله‌های پلاستیکی کمک می‌کنیم و سکوی قابلیت ردیابی Circulor نقش مهمی در شناسایی وضعیت در جایی که در حال حاضر فاقد آن است، ایفا خواهد کرد.»

والری گاف، معاون ارشد رئیس شرکت پلیمرها در TotalEnergies می‌گوید: «این همکاری با Circulor و Recycling Technologies نمونه‌ای عالی از نوآوری برای توسعه پلیمرهای قابل بازیافت قابل ردیابی است. این تعهد ما را برای پیشبرد بازیافت پیشرفته تقویت می‌کند و به بلندپروازی ما در تولید 30 درصد پلیمرهای بازیافتی و تجدیدپذیر تا سال 2030 کمک می کند.”

 آدریان گریفیتس، مدیرعامل Recycling Technologies می‌گوید: «ما معتقدیم این پروژه مزایای پیوند منشاء زباله‌های ورودی با کیفیت و مقصد خروجی را برای هر واحد Plaxx تولید شده به همراه خواهد داشت. شفافیت کامل برای جلب اعتماد، ایجاد انگیزه برای شیوه‌های پایدار و ارائه زنجیره بهینه عرضه و لجستیک به ذی‌نفعان کلیدی است که به افزایش نرخ بازیافت کمک می‌کند.»

Circulor به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا زنجیره‌های تأمین خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل، ردیابی و مدیریت کنند تا از منابع مسئولانه پشتیبانی کرده و پایداری را بهبود بخشد. این کار را با ارائه یک بستر نرم افزاری سازمانی انجام می‌شود، که یک زنجیره قابل اعتماد برای نگهداری مواد ایجاد می‌کند و پایداری و سایر داده‌های ESG را به آن جریان مواد وصل می‌کند.

ماموریت فناوری‌های بازیافت برای تسریع روند تکامل پلاستیک به یک ماده پایدارتر است. در حال حاضر، طبق گفته McKinsey & Co ، 88 درصد از پلاستیک مورد استفاده در جهان یا دفن شده، سوزانده شده یا به محیط زیست نشت کرده است.

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *