نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:08 ق.ظ

محققان معماری و بازار جریان وب 3.0 را پیشنهاد می کنند

محققان معماری و بازار جریان وب 3.0 را پیشنهاد می کنند

23 ژانویه 2024- توسط دانشگاه ملی اینچئون-تحقیقات اکنون بازاری را برای وب 3.0، یک الگوی اینترنتی مبتنی بر فناوری بلاک چین، پیشنهاد می کند که مزایایی مانند شفافیت، ساختارهای کنترل غیرمتمرکز، حریم خصوصی کاربر و برابری را ارائه می دهد. اعتبار technovore

وب 3.0 یک پارادایم اینترنتی است که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، مکانیزم پایگاه داده پیشرفته. در مقایسه با وب 2.0، الگوی فعلی اینترنت، وب 3.0 برخی از مزایای اضافی مانند شفافیت و ساختارهای کنترل غیرمتمرکز را ارائه می دهد. و به این دلیل است که Web 3.0 برای کار بر روی شبکه های بدون مجوز طراحی شده است.

متأسفانه، به دلیل مشکلات فنی خاص، اجرای جریان رسانه وب 3.0 نیاز به تغییراتی در معماری خدمات سرویس‌های پخش رسانه‌ای موجود دارد. این مشکلات شامل کاهش تجربه کاربر و ناسازگاری وب 3.0 با نرم افزارهای عامل و مرورگرهای خاص است.

برای رسیدگی به این مسائل، تیمی از محققان به رهبری استادیار Gi Seok Park از دانشگاه ملی اینچئون پروژه جدیدی را انجام دادند. محققان یک معماری سیستم end-to-end را پیشنهاد کردند که به طور خاص برای خدمات پخش وب 3.0 طراحی شده است. آنها از سیستم فایل (IPFS)، نوعی فناوری ذخیره‌سازی داده‌های همتا به همتا (P2P) وب 3.0 برای کاهش تأخیر سرویس و بهبود تجربه کاربر استفاده کردند.

یافته های آنها اخیراً در مجله IEEE Transactions on Services Computing منتشر شده است.

خدمات وب 3.0 نیز با استفاده از رابط های برنامه نویسی کاربردی ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث به نام سرویس پینینگ IPFS پیاده سازی شده است. متأسفانه آنها عملکرد را محدود می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم سیستمی را طراحی کرد که در آن توانستند با استقرار گره‌های IPFS خود که مستقیماً روی سیستم آنها اجرا می‌شد، گره‌های بلاک چین را به طور کامل کنترل کنند. آن‌ها همچنین پروتکل‌های جدیدی را پیاده‌سازی کردند که محتوا را در حافظه پنهان ذخیره می‌کرد و تکه‌هایی را در گره‌های IPFS خود برنامه‌ریزی می‌کرد، که به گره‌ها امکان می‌داد با یکدیگر همکاری کنند و داده‌ها را به سرعت دانلود کنند.

محققان دریافتند که سیستم پیشنهادی آنها با گره های IPFS سازگار است و همچنان بر روی شبکه های IPFS P2P اجرا می شود. آنها همچنین Retriever را راه اندازی کردند، یک بازار توکن غیرقابل تعویض رسانه ای (NFT) که با استفاده از فناوری های وب 3.0 توسعه یافته بود. Retriever به کاربران امکان تماشای محتوای ویدیویی و اطمینان از حفظ حریم خصوصی داده ها را می داد و همچنین مشخص شد که با چندین دستگاه تلفن همراه سازگار است.

دکتر پارک می‌گوید: “سرویس ما می‌تواند به سازندگان اجازه دهد تا از محتوای ویدیوی خود کسب درآمد کنند و حتی در صورت تمایل محتوای ویدیویی خود را بفروشند. این به این دلیل است که هر محتوا اکنون به عنوان یک NFT مدیریت می‌شود. مهمتر از آن، کل این فرآیند منصفانه و شفاف خواهد بود.. سرویس پیشنهادی ما اعتماد دیجیتالی را از کاربران ایجاد می کند. علاوه بر این، به لطف فناوری بلاک چین، خدمات وب دیگر نیازی به ایجاد اعتماد به کاربران در آینده نخواهند داشت. همه تراکنش ها به طور عادلانه از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شود و به طور شفاف از طریق دفتر کل بلاک چین ثبت می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *