نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 2:31 ب.ظ

هوش مصنوعی مولد و مقایسه آن با  وب 3

Ron Miller – 3 مارس 2023-زنی که خلاقانه فکر می کند و تصاویری در پشت او ظاهر می شود که نشان دهنده روند خلاقیت او است. اعتبار تصویر: metamorworks / Getty Images

اسکات بلسکی، مدیر محصول و معاون اجرایی Adobe’s Creative Cloud، معتقد است که تفاوت زیادی بین چرخه تبلیغات در وب 3 در سال گذشته و آنچه که امسال با ChatGPT و سایر مدل‌های هوش مصنوعی مولد شاهد آن هستیم، وجود دارد.

بلسکی که  با الکس کنراد، خبرنگار فوربس در نشست Upfront Summit در لس آنجلس مصاحبه کرد، می‌گوید web3 قول کاهش زمان لازم برای تکمیل وظایف را نداده است و هوش مصنوعی مولد قطعاً از نظر او این کار را انجام می‌دهد.

وب 3 قول کاهش گردش کار را نداده است، کاری که باید در هر ایده یا اقدامی در سازمان انجام شود. و در واقع اصطکاک بیشتر و کار بیشتر را اضافه کرد.»

او معتقد است که ارزش واقعی هوش مصنوعی مولد سرعت بخشیدن به وظایف از ساعت یا دقیقه به ثانیه است و این بسیار قدرتمند است. در واقع، او آن را بیشتر شبیه ارزشی می‌داند که محصولات مشارکتی برای شرکت به ارمغان آورده‌اند – محصولاتی مانند Figma شاید، یک محصول طراحی مشترک که Adobe در حال تلاش برای به دست آوردن آن به قیمت 20 میلیارد دلار است. این معامله با موانع نظارتی متعددی روبرو است که می تواند توضیح دهد که چرا او در مصاحبه به آن اشاره نکرده است.

من فکر می‌کنم که این بیشتر شبیه روند محصولات مشترک است که جایگزین هر نوع عملکردی در یک سازمان می‌شود – می‌دانید، مجموعه کاملی از استارت‌آپ‌ها وجود دارند که در واقع کاملاً موفق بوده‌اند و هر کارکرد شرکت را به عنوان مشارکتی‌تر تصور می‌کنند. و مبتنی بر وب، بر خلاف نرم‌افزارهای قدیمی “من فکر می کنم که هوش مصنوعی همین کار را برای کاهش گردش کار در اطراف همه این عملکردهای شغلی انجام می دهد، و ما شروع به دیدن نمونه های زیادی از آن کرده ایم، و فکر می کنم در روزهای اولیه آن هستیم.”

علاوه بر این، او معتقد است که در دست افراد خلاق، هوش مصنوعی مولد می‌تواند مهارت‌های آن‌ها را افزایش دهد، نه اینکه جایگزین آن‌ها شود.

بلسکی می‌گوید: «اگر از هر خلاق بزرگ بپرسید که چه چیزی آنها را عالی می‌کند، داشتن فضای بیشتر برای کشف و داشتن زمان بیشتر برای دیدن راه‌حل‌های ممکن بیشتر است تا بتوانند انتخاب‌های بیشتری برای دنبال کردن مسیر داشته باشند.

بلسکی حدس می‌زند که با عمیق‌تر شدن هوش مصنوعی در فرآیند خلاقانه، ممکن است یک دنباله ممیزی در فراداده‌های اثر تعبیه شود تا به کاربران کمک کند تعیین کنند چه بخش‌هایی توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند و انسان‌ها چه نقشی در خلق اثر داشته‌اند.

او می‌گوید که برای کاربران سازمانی کمی زود است که به آن اعتماد کنند، زیرا نیاز به درک مسیر حسابرسی دارند، و همچنین مجوزهای مناسب توسط خالق اصلی اثر ایجاد محتوا و افراد مجاور مانند مدل‌های مورد استفاده یا سایر افراد درگیر در آن داده شده است.

بسیاری از مشتریان سازمانی بسیار بزرگ ما نگران استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند بدون اینکه بدانند چگونه آموزش داده شده است. آنها آن را برای استفاده تجاری به روشی مشابه با استفاده از یک تصویر سهام مناسب نمی بینند و مطمئن می شوند که اگر می خواهید از آن در یک کمپین استفاده کنید، بهتر است حقوق آن را داشته باشید – و نسخه های مدل و هر چیز دیگری. این سطح از بررسی و نگرانی در مورد قابلیت استفاده تجاری وجود دارد.”

در نهایت، بلسکی فکر می‌کند چیزی که امروز ما را شگفت‌زده می‌کند، احتمالاً جایی نخواهد بود که شرکت‌ها به هوش مصنوعی مولد حمله می‌کنند. در عوض، آن‌ها موارد کاربرد تجاری بسیار کاربردی‌تری را بررسی می‌کنند که کار دستی را کاهش می‌دهد و فرآیندها را سرعت می‌بخشد.

برخی از موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم، اما در واقع موارد کاربردی‌تر که ممکن است واقعاً به یک فرصت تجاری تبدیل شوند، مواردی هستند که سرعت محتوا و شخصی‌سازی را امکان‌پذیر می‌کنند.»

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *