نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:10 ب.ظ

نحوه اثر تامین مالی خرد برای انرژی های تجدیدپذیر بر قشر آسیب پذیر

21 جولای 2023 -توسط دیوید بردلی، Inderscience-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

آیا تامین مالی خرد انرژی های تجدیدپذیر می تواند مشمول مشارکت مالی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر باشد؟ این سوالی است که یک تحقیق در مجله بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار به دنبال پاسخ به آن است.

آندریا گاتو از دانشگاه Wenzhou-Kean در ژی‌جیانگ، چین، مفهوم تامین مالی خرد انرژی را بررسی کرده است تا ببیند چگونه این رویکرد امیدوارکننده می‌تواند نیازهای انرژی و مالی جمعیت‌های آسیب‌پذیر، به‌ویژه زنان در مناطق روستایی را برطرف کند. با پر کردن شکاف بین تأمین مالی خرد و انرژی های تجدیدپذیر، استراتژی او ممکن است به تقویت توسعه پایدار و در عین حال توانمندسازی جوامع به حاشیه رانده شده کمک کند.

تامین مالی خرد انرژی یک مکانیسم مالی است که وام ها یا اعتبارات در مقیاس کوچک را برای دسترسی افراد و جوامع با منابع محدود به راه حل های انرژی پاک و تجدیدپذیر فراهم می کند. پذیرش فناوری‌هایی مانند پنل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی در مقیاس کوچک، می‌تواند دسترسی به انرژی و امنیت انرژی را بهبود بخشد و چرخه پرهزینه اتکا به سوخت‌های فسیلی را حذف کند.

گاتو بر جمعیت‌های آسیب‌پذیری متمرکز شده است که عموماً فرصت‌های مالی محدودی دارند و اغلب منابع انرژی غیرقابل اعتمادی دارند. با هدایت منابع مالی خرد به سمت چنین افرادی می توان کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشید و حتی شاید آنها را از دام هایی که فقر و حاشیه نشینی است خارج کرد. مزایایی که برای افرادی که قبلاً از آنها برخوردار نبودند، کاهش آشکار فقر و بهبود شمولیت اجتماعی است. اما مزیت جهانی از نظر حفاظت از محیط زیست و اجتناب از افزودن بر مشکلات زیست محیطی مانند انتشار کربن و تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

این تحقیق یک چارچوب مفهومی و همچنین توصیه‌های سیاست عملی برای استقرار مؤثر تأمین مالی خرد انرژی ارائه می‌کند. این تحقیق پتانسیل این رویکرد را برای ایجاد تغییرات مثبت در حوزه‌های اکولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و شاید در حکمرانی نشان می‌دهد.

دولت‌ها، مؤسسات مالی و سازمان‌های توسعه ممکن است اکنون از این یافته‌ها بیاموزند و راه‌هایی برای بهبود سیاست‌ها و برنامه‌هایی بیابند که رشد فراگیر و برابری اجتماعی و همچنین حفاظت از محیط زیست را تقویت می‌کنند. ادغام انرژی های تجدیدپذیر و تامین مالی خرد می تواند ما را به آینده ای پایدارتر سوق دهد که در آن اقشار آسیب پذیر توانمند شوند و دستور کار توسعه پایدار ترویج شود و محیط زیست به خطر نیفتد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *