نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 7:07 ب.ظ

شارژ وسایل نقلیه برقی در جاده‌ها با 95 درصد کارایی و هزینه کمتر

اندی کوربلی -24 آگوست 2021

با فرارسیدن قرن 21، همه ما یک یا دو لحظه را تجربه کرده‌ایم که در آن تکنولوژی جدیدی را می‌بینیم و سرعت نوآوری واقعاً در ذهن ما نقش می‌بندد. شاید برای برخی از افراد ویژگی‌های رانندگی خودروهای تسلا یا سیستم‌های خانه هوشمند باشد، اما برای رانندگان در ایندیانا، آن لحظه ممکن است از طریق یک جاده بی‌سیم جدید و شفاف فرا برسد.

درحالی که مدت زمان شارژ باتری هر سال بهتر می‌شود، این موضوع هنوز محدودکننده‌ترین عامل هنگام خرید یک EV است. اداره حمل و نقل ایندیانا (INDOT) تصمیم گرفته است که با دفن سیم پیچ‌های الکتریکی که میدان مغناطیسی را در امتداد سطح جاده ایجاد می‌کند، از شیوه طراحی ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم تبلت‌ها و تلفن‌ها تقلید کند. به منظور استفاده از خاصیت در جاده‌ها، اتومبیل‌ها دارای یک بوبین گیرنده هستند تا در حین حرکت خودرو را شارژ کرده و از سیم پیچ‌ها برق بگیرند.

بر اساس اعلام شرکت آلمانی مسئول طراحی و نصب این فناوری، Magment، انتظار می‌رود که کار در سه مرحله انجام شود.

Mauricio Esguerra، مدیر عامل Magment می‌گوید: «این پروژه یک گام واقعی رو به جلو برای آینده شارژ بی‌سیم پویا است، که بی‌شک استاندارد برق رسانی مقرون به صرفه، پایدار و کارآمد را تعیین می‌کند.»

قیمت مس این روزها بسیار بالا است. در اوایل بهار، آن‌ها در رکورد تاریخی خود قرار داشتند، بنابراین Magment کویل‌های مسی را برای بازیافت کنار می‌گذارد، که به اعتقاد آن‌ها به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به بازده انتقال تا 95 درصد برسند و با هزینه نصب استاندارد راه‌سازی با توجه به Singularity Hub ساخته شوند.

اگر صرفه جویی در هزینه واقعی باشد، پس از دو طرح آزمایشگاهی برنامه ریزی شده، تولید آن به زودی آغاز می‌شود.

این اولین جاده شارژ الکتریکی در ایالات متحده و شاهدی بر سرعت تغییر در این زمینه است. پیش بینی محققان مشغول به کار در باره شارژ جاده‌ای در دانشگاه کرنل این است که 5 تا 10 سال طول می‌کشد تا چنین فناوری در دسترس باشد.

مدل ایندیانا، در صورت موفقیت، نشان‌دهنده بهترین‌ها در زمینه‌ای است که به هیچ وجه انحصاری نیست. سوئد در برخی بزرگراه‌ها دارای ریل برقی است که به بزرگترین وسایل نقلیه بزرگراه اجازه می‌دهد تا از طریق بازوی برقی در قسمت زیرین خود که نیرو را از راه آهن می‌گیرد، وسیله نقلیه را شارژ کنند.

یکی دیگر از شرکت‌های آلمانی، زیمنس، در تلاش است تا داربست کابل و سیم را در بالای جاده‌ای به طول سه مایل در خارج از فرانکفورت بسازد که به خودروها اجازه می‌دهد هنگام حرکت مشابه ترامواهای شهری شارژ شوند. دیری نمی‌گذرد که یکی از این پروژه‌ها خوب می‌شود و مکانیزم موتور دوباره برای همیشه تغییر می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *