نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:00 ق.ظ

آلمان و ژاپن برای تقویت انتقال انرژی با هم همکاری می‌کنند

ایموژن آلان 28 ژوئیه 2021

مرکز همکاری‌های صنعتی اتحادیه اروپا و ژاپن مقاله‌ای در مورد بهترین شیوه‌های منطقه‌ای برای انتقال انرژی سبز منتشر کرده است.

همکاری بین ایالت آلمانی نوردراین وستفالن (NRW) و ناحیه ژاپنی فوکوشیما در سال 2013 آغاز شد.

پس از زلزله توهوکو و فاجعه هسته‌ای فوکوشیما دایچی، استان فوکوشیما به دنبال تامین تقاضا و حمایت از اقتصاد خود از طریق انرژی پاک‌تر بود. در این زمینه، منطقه NRW شریک انتقال انرژی منطقه شد.

اولین توافق‌نامه همکاری در سال 2014 به منظور ایجاد مشارکت بین دو منطقه‌، شامل زمینه‌های انرژی تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و فناوری‌های ذخیره انرژی، امضا شد. این توافق اکنون شامل هیدروژن نیز می‌شود.

از طریق بازدید هر ساله توسط هیئت‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های تجاری منطقه‌ای، آژانس‌ها از مبادلات بین شرکت‌های محلی در بخش انتقال انرژی حمایت می‌کنند. آن‌ها همچنین سالی یک‌بار کارگاه‌های دوجانبه برگزار می‌کنند و به متخصصان شرکت‌ها، موسسات تحقیقاتی و شهرداری‌ها اجازه همکاری می‌دهند.

این کارگاه‌ها مشارکت ارزشمندی بین دانشگاه‌های فوکوشیما و مونستر ایجاد کرد و امکان تبادل کارآموزان کار بر روی هیدروژن را فراهم کرد و همکاری بین اسن و کوریاما را تسهیل کرد. فعالیت‌های مختلف همچنین به آژانس‌ها این امکان را می‌دهد تا خدمات جفت یابی B2B را برای شرکت‌ها ارائه دهند که فرصت‌هایی را برای مشارکت‌های صنعتی و تجاری مشخص ایجاد می‌کند.

یاسوهیرو هاتوری، مدیر عامل آژانس انرژی FUKUSHIMA، چندین تلاش تجاری موفق و برنامه‌های توسعه را مورد بحث قرار داد. یکی از آن‌ها به شرکت‌های NRW که در سیستم‌های حرارتی و توان ترکیبی با سوخت زیست توده تخصص دارند اجازه می‌دهد تا فناوری را در فوکوشیما ترویج دهند.

یاسوهیرو هاتوری در مورد این پروژه تاکید می‌کند: «هر سال که می‌گذرد، ارتباط ما عمیق‌تر می‌شود و ما به گونه‌ای به هم نزدیک شده‌ایم که نه من و نه هیچکس نمی‌توانستیم تغییر زمان راه اندازی EnergyA Agency FUKUSHIMA تصور کنیم.»

هر دو منطقه در حال حاضر به دلیل تولید هیدروژن در مقیاس بزرگ شناخته شده‌اند و در حال پیشرفت از وضعیت قبلی خود در رابطه با زغال سنگ یا انرژی هسته‌ای هستند.

شیکیبو اوشی، مشاور ارشد سفارت آلمان در ژاپن، خاطرنشان می‌کند: «همکاری فوکوشیما و NRW یکی از موفق‌ترین نمونه‌های همکاری دوجانبه در سطح منطقه است. سفارت از آغاز این مشارکت حمایت کرده و بازدید مقامات عالی رتبه دولتی از فوکوشیما را ترتیب داده است. در ژوئن 2019، وزیر امور خارجه ما در وزارت امور اقتصادی و انرژی فدرال از موسسه انرژی‌های تجدیدپذیر فوکوشیما در کوریاما دیدن کرد و با فرماندار اوچیبوری ملاقات کرد، که بر اهمیت همکاری با آلمان تأکید کرد.» https://clustercollaboration.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *