نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:14 ب.ظ

نقشه راه برای تحقق توافق سبز اتحادیه اروپا منتشر شد

ایموژن آلان 26 ژوئیه 2021

کمیسیون اروپا نقشه راه جامعی را منتشر کرده است که در آن چگونگی گذار اقتصاد اتحادیه اروپا به سوی آینده‌ای پایدارتر بیان شده است. این سند با عنوان توافق سبز اروپا ارائه شده است.

هدف این است که اروپا را به اولین قاره بی آلودگی آب و هوایی در جهان تبدیل کنیم. برای دستیابی به این هدف، نقشه راه شامل مجموعه‌ای از پیشنهادات است تا اطمینان حاصل شود که همه بخش‌های اقتصاد اتحادیه اروپا می‌توانند به این هدف برسند.

این پیشنهادات به گونه‌ای طراحی شده است که از رسیدن اهداف تا سال 2030 به شیوه‌ای عادلانه، مقرون به صرفه و رقابتی اطمینان حاصل شود. هفت پیشنهاد کلیدی در نقشه راه آمده است:

  1. تحول در اقتصاد و جوامع ما

در این راستا، کمیسیون اروپا متعهد شده است که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 حداقل 55 درصد در مقایسه با سطوح سال 1990 کاهش دهد. با این هدف، امید می‌رود که این امر به فرصت‌های جدیدی برای نوآوری، سرمایه گذاری و کسب و کار‌ها منجر شود.

2. پایدار ساختن حمل و نقل برای همه

چندین هدف برای کاهش انتشار کربن خودروها و خودروهای سنگین جدید انتخاب شده است. هدف کمیسیون اروپا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروها و ون‌ها به ترتیب 55 و 50 درصد تا سال 2030 است. در سال 2035، هدف این است که هیچ آلایندگی از خودروهای جدید ایجاد نشود.

3. رهبری سومین انقلاب صنعتی

این پیشنهاد به زنجیره‌های ارزش در بخش‌هایی مانند انرژی و حمل و نقل، ساخت و ساز و نوسازی مربوط می‌شود. اگر این صنایع به سمت پایداری حرکت کنند، می‌توان 35 میلیون ساختمان را تا سال 2030 نوسازی کرد و همچنین 160000 شغل سبز جدید در بخش ساختمان ایجاد کرد.

4. تمیز کردن سیستم انرژی ما

کمیسیون اروپا متعهد می‌شود که هدف الزام آور منابع انرژی تجدیدپذیر در ترکیب انرژی اتحادیه اروپا را به 40 درصد افزایش دهد. علاوه بر این، اهداف جدیدی برای بهره‌وری انرژی برای مصرف نهایی و اولیه انرژی تعیین شده است که آن‌ها را 36 تا 39 درصد کاهش می‌دهد.

5. بازسازی ساختمان‌ها برای شیوه زندگی سبزتر

این پیشنهاد شامل صندوق جدید آب و هوای اجتماعی می‌شود، از شهروندان اتحادیه اروپا که بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند یا در خطر فقر انرژی یا تحرک هستند حمایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که گذار به سمت پایداری برای همه عادلانه است.

6. همکاری با طبیعت برای حفاظت از سیاره و سلامت ما

طبیعت و تنوع زیستی در مرکز این هدف قرار دارند. هدف کمیسیون اروپا احیای جنگل‌ها، خاک‌ها، تالاب‌ها و زمین‌های زغال سنگ اروپا است، از این طریق محیط زیست ما را بازیابی کرده و انعطاف پذیری آن را در برابر تغییرات آب و هوایی افزایش می‌دهد. این هدف با استراتژی‌های ایجاد شده برای تنوع زیستی مانند استراتژی جدید جنگل اتحادیه اروپا برای سال 2030 مطابقت دارد.

7. افزایش اقدامات اقلیمی جهانی

برای اطمینان از تحقق این اهداف، کمیسیون اروپا این پیشنهاد را به همکاری مهم بین المللی اختصاص داده است. در نوامبر 2021، اتحادیه اروپا قصد دارد اهداف و ایده‌های مطرح شده در این نقشه راه را با شرکای بین المللی در کنفرانس سازمان ملل در زمینه تغییرات آب و هوایی COP26 به اشتراک بگذارد.

https://clustercollaboration.eu/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *