نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 7:19 ب.ظ

سیستم‌های پیشرفته کمک به راننده از طریق شنوایی

Infineon Technologies AG دن کارنی | 27 جولای 2021

سیستم‌های مدرن پیشرفته کمک به راننده از بینایی استفاده می‌کنند، اما Infineon شنوایی را برای کمک به آن‌ها در شناسایی تهدیدها اضافه می‌کند.

آژیر اضطراری برای سیستم اتوماتیک کمک به راننده (ADAS) که نمی‌تواند بشنود چه فایده‌ای دارد؟ رادار، لیدار و دوربین‌ها همه در برخی از قسمت‌های طیف به بینایی متکی هستند. اما این امر شناسایی اشیایی را که توسط موانع پوشانده می‌شوند، فراهم نمی‌کند، همانطور که معمولاً در تقاطع‌های کور اتفاق می‌افتد، جایی که صدای یک وسیله نقلیه اضطراری یا راننده سرعت بالا که در حال نزدیک شدن است می‌تواند هشدار دهنده خطرات خارج از دید باشد.

صداهای شناسایی شده با استفاده از نمایشگر سر به بالا برای راننده نمایش داده می‌شوند تا مشخص شود وسیله نقلیه در حال پیشروی شناسایی شده و جهت آن مشخص شده است.

اگر سیستم‌های ADAS قصد دارند حواس رانندگان را افزایش دهند، لازم است تعداد بیشتری از آن‌ها را به کار گیرند. در این حالت، Infineon Technologies AG یک سیستم میکروفون برای اتومبیل‌ها ایجاد کرده است که به ADAS حس شنوایی می‌دهد، بنابراین می‌تواند تهدیدهای دیده نشده و غیرقابل مشاهده را تشخیص دهد. این به شما این امکان را می‌دهد که سیستم‌های ADAS پیش از این در مورد تهدیدات به رانندگان اطلاع رسانی کرده و حاشیه ایمنی آن‌ها را افزایش دهند.

در راه حل سنجش جدید Infineon از میکروفن‌های XENSIV MEMS، میکروکنترلرهای AURIX و سیستم Really AI’s Automotive See-With-Sound (SWS) این شرکت استفاده شده است. الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی Reality AI به سیستم اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه اضطراری، ماشین‌ها و سایر شرکت‌کنندگان در جاده را مشاهده کند.

یک ویژگی خاص که در سیستم تعبیه شده است، توانایی تشخیص صدای منحصر به فرد آژیرهای خودرو اضطراری کشورهای مختلف است. از نظر سخت افزاری، میکروفن XENSIV MEMS دارای صلاحیت خودرو دارای افزایش دامنه عملکرد از -40 درجه سانتیگراد به +105 درجه سانتیگراد است که اجازه می‌دهد موارد مختلف استفاده در محیط‌های سخت برای خودرو امکان پذیر شود. اعوجاج‌های کم (THD) و نقطه اضافه بار صوتی زیاد (AOP) 130 دسی بل SPL میکروفون را قادر می‌سازد تا سیگنال‌های صوتی بدون اعوجاج را در محیط‌های بلند ضبط کند. این خصوصیات امکان طبقه‌بندی قابل اعتماد صداها را فراهم می‌کند، حتی اگر صدای آژیر در پس زمینه زیاد یا صدای باد پنهان باشد.

صدای میکروفون‌ها باید پردازش شود، بنابراین نرم‌افزار Reality AI روی پردازنده‌های Infineon’s AURIX TC3x اجرا می‌شود که به طور گسترده در چندین برنامه خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دامنه محصول از یک تا شش هسته و تا 16 مگابایت فلش کشیده شده است.

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *