نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:04 ب.ظ

تسریع در دستیابی به کربن صفر خالص

28 ژوئیه 2021 توسط سازنده

در دو سال گذشته شاهد تغییر اوضاع عمومی در سطح جهانی از نظر تغییرات اقلیمی بوده‌ایم. دکتر دیوید پوگ، رهبر بازار تولید در Catapult دیجیتال، معضلات و چالش‌های مختلفی را که باید برای دستیابی به انتشار صفر خالص تولید کنیم، بررسی می‌کند.

تعهد قانونی انگلیس به صفر خالص تا سال 2050 با توافق سبز اتحادیه اروپا دنبال شد، یک مجموعه بلند پروازانه برای خنثی‌کردن کربن در شرایط آب و هوایی اروپا در همان سال بود. سپس، در سال 2020، نخست وزیر انگلیس یک برنامه ده موردی را ارائه داد که شامل یک تعهد پیشگام در جهان است تا فروش اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی را تا سال 2030 پایان دهد.

با آمدن جو بایدن و تعهد وی مبنی بر کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا تا سال 2030، احساس می‌شد که سرانجام اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوایی فراتر از خدمات تعیین شده است تا تعهدات بلندپروازانه‌ای را از طرف کشورها انجام دهد که مستقیماً پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

معضل صنعتی

البته، مقابله با کربن صفر خالص فراتر از آن چیزی است که ما به عنوان مصرف کننده می‌توانیم انجام دهیم – اگرچه این امر کمک می‌کند. اهمیت رسیدن صنعت به صفر خالص باید در متن جنبش کلی آب و هوا کاملاً روشن شود. از این گذشته، بین فرآیندهای تجاری و صنعتی، صنعت مسئول حدود 20٪ از انتشار گازهای گلخانه‌ای انگلیس است.

خوشبختانه، به نظر می‌رسد همه‌گیر بودن وضعیت تغییرات آب و هوایی مهم بوده، اما تلاش همه جانبه سازمان‌ها برای مقابله با انتشار آلاینده‌ها را تشدید کرده است. اکنون که هدف خود را بهبود رکود اقتصادی قرار داده‌ایم، و هیئت مدیره‌ها استراتژی‌های خود را برای اثبات سازمان‌های آینده خود باز نگری می‌کنند، کسب و کارها باید پایداری را در اولویت ذهن خود قرار دهند و فراتر از واژه‌ها عمل کنند تا تعهدات جسورانه سیاستمداران ما را منعکس کنند.

با پایداری، من به پایداری محیط زیست مرتبط با انعطاف‌پذیری کلی کسب و کار و حفظ بازگشت سرمایه قوی اشاره می‌کنم. بهبود عملکرد محیطی درمورد بهبود کارایی است که در نهایت برای خط پایین شما نیز مفید است.

بگذارید فناوری برای شما فکر کند

فناوری‌های پیشرفته دیجیتالی، مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده یا بلاک چین، می‌توانند مزایای زیادی برای اعتبار سبز یک سازمان به همراه داشته باشند. در صورت استفاده صحیح، آن‌ها می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا اثرات زیست محیطی را اندازه‌گیری کنند، ضایعات را کاهش دهند، استفاده بهینه کنند و چرخه‌های عمر دارایی‌های حیاتی را افزایش دهند.

علاوه بر این، در حالی که صنعت شروع به پذیرش تکامل بعدی اتصال با 5G می‌کند، فرصتی مهیج برای کسب و کارها برای ایجاد «شبکه یا شبکه ها»، ادغام چندین فن آوری پیشرفته برای کار همزمان، در حال مطرح شدن است. این چیزی است که تحول دیجیتال از طریق تعدادی از پروژه‌های ما از جمله کارخانه 5G آینده با هدف کمک به کسب و کارها شمال باز می‌کند تا مزایای 5G را برای فرآیندهای صنعتی خود باز کنند.

5G همچنین می‌تواند به دوقلوهای دیجیتال کمک کند – اساساً سیستم‌هایی که داده‌های یک سیستم از راه دور را جمع می‌کنند و ارائه می‌دهند و از تصمیم گیری آینده خبر می‌دهند – به واقعیت تبدیل می‌شوند. با اتصال دارایی‌های فیزیکی یا فرآیندها به یک نمایش مجازی با یک خروجی عملکردی، ما می‌توانیم دارایی‌های خود را به روش سبزتر با تعیین زباله‌های غیرضروری مدیریت کنیم.

برای همه صنایع ما – و نه فقط آلاینده‌های بزرگ – ضروری است که خود را با راه حل‌های موجود برای کمک به تسریع سهم آن‌ها در صفر خالص آشنا کنند.

زنجیره‌های تأمین سبز

به عنوان بخشی از یک زنجیره تأمین، کسب و کارها باید شرکا و تأمین‌کنندگان خود را مورد بازخواست قرار دهند و تلاش‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که آن‌ها به بهترین شکل ممکن با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در حال حاضر، زنجیره‌های تامین پراکنده باقی مانده است، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات پراکنده و جریان ضعیف اطلاعات منجر به هدر رفتن مواد و انرژی در هر مرحله می‌شود. خوشبختانه، ما شاهد رشد علاقه کسب و کار در فناوری‌هایی مانند بلاکچین برای کمک به همسان سازی دانش زنجیره تامین هستیم.

هموار کردن مسیر مشترک به صفر خالص

همانطور که همکاری در سراسر زنجیره تامین مهم است، همکاری و به اشتراک گذاری نوآوری در جوامع تجاری بزرگ و کوچک به ما کمک می‌کند تا در جهت رسیدن به اهداف خالص خود گام برداریم،

ما در حال مشاهده برنامه‌های جدیدی از فن‌آوری‌های پیشرفته دیجیتال هستیم. شتاب دهنده فناوری Made Smarter Technology ما مبتکرانی را می‌بیند که با تایتان‌های صنعت همکاری می‌کنند تا نمونه‌های اولیه‌ای را برای کاهش انتشار، ساده‌سازی زنجیره‌های تأمین و بهبود کارایی تولید کنند.

برای مثال Singular Intelligence مبتنی بر Sainsbury برای افزایش ماندگاری و فروش بیشتر محصولات ضمن کاهش ضایعات کار خواهد کرد. با استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی، آن‌ها یک مدل ماندگاری پیش‌بینی برای زنجیره تأمین، همراه با یک سیستم کنترل بهینه خودکار و متمرکز در حال توسعه دارند.

مجهز سازی

به طور قابل ملاحظه‌ای، شهرک‌های فناورانه کسب و کار می‌توانند مکان‌های بسیار پیچیده‌ای – اغلب ترکیبی – باشند و ایده معرفی تجهیزات جدید می‌تواند هم خطرناک باشد و هم ترسناک.

لازم به یادآوری است که این فن‌آوری‌ها علاوه بر تولید تجهیزات جدید و سفارشی، می‌توانند برای مقاوم سازی تجهیزات قدیمی نیز مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از سنسورهای کم‌توان برای درک منابع و میزان انتشار کربن اولین قدم برای انجام یک کار تولید پایدار است، در حالی که استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی از طریق مجموعه داده‌های موجود می‌تواند فرآیندهای بهینه‌سازی شده را کاهش دهد که انتشار کربن را کاهش می‌دهد در حالی که تولید را افزایش می‌دهد.

سفر پیش رو

فکر می‌کنم کسب و کارها به تدریج درحال بیدار شدن و یادداشت برداری هستند و من تعجب نخواهم کرد اگر نقش‌هایی که کاملاً به پایداری اختصاص داده شده‌اند، با توجه به کاهش انتشار و ضایعات در زنجیره تأمین، به سرعت ظهور می‌کنند. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته دیجیتال که برای کمک به ما در رسیدن به آن‌جا وجود دارد، احمقانه است که چشم صنعت را بر روی آن‌ها ببندیم. از این گذشته: جهان به آن بستگی دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *