نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 5:36 ق.ظ

سیگارهای مارلبورو ظرف 10 سال از قفسه‌های انگلستان ناپدید خواهد شد

توسط اش جونز26 ژوئیه 2021

فیلیپ موریس اعلام کرده است که طی ده سال آینده ذخیره سیگارهای مارلبورو را در انگلیس متوقف خواهد کرد. اعتبار: اولگ گولوونف / شاتر استوک

این طرح به عنوان بخشی از استراتژی متنوع سازی ارائه می‌شود زیرا این شرکت قصد دارد آنچه را «آینده بدون دود» می‌نامد، تا شاید مشکل سیگار کشیدن ظرف 10 سال در انگلیس ریشه کن شود.

این شرکت همچنین اخیراً Vectura را با قیمت 1.05 میلیارد پوند (1.22 میلیارد یورو) خریداری كرده است تا به عنوان بخشی از ابتكار بیشتر و گسترده شركت در زمینه حذف سیگارها به سیستم تنفسی خود دسترسی پیدا كند.

این اقدام آخرین فشار غول‌های دخانیات برای تغییر چهره خود پس از سال‌ها فشار منفی مطبوعات و پرونده‌های قضایی در بازاریابی و فروش سیگار است. افزایش مخالفت‌ها برای کاهش میزان استعمال دخانیات طی دهه گذشته توسط چندین عامل تحریک شده است، از جمله افزایش ارتباط با سرطان، و تأکید بر بهبود سلامت شخصی.

مدیر عامل شرکت فیلیپ موریس، جیسک اولزاک، گفته است که به عنوان بخشی از برنامه‌های شرکت وی برای کنار گذاشتن سیگار سنتی است. کسانی که مایل به ادامه کار هستند، به سمت گزینه‌های کم خطرتر مانند سیگار الکترونیکی یا وسایل سیگار کشیدن گرم هدایت می‌شوند.

تحت نظر اولچاک، که اوایل سال جاری مدیر عامل شرکت شد، این شرکت به سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه گزینه‌های دخانیات ادامه داده است. با این حال، طبق یک گزارش FT، این شرکت هنوز هم فقط از طریق سیگارهای مارلبورو 800 میلیون پوند در سال درآمد دارد.

حدود یک چهارم درآمد جهانی این شرکت از طریق روش‌های جایگزین سیگار کشیدن است و سهم بازار بسیار بالاتری نسبت به رقبای اصلی خود دارد.

این شرکت به ابراز علاقه خود در تلاش برای حذف تدریجی سیگار به نفع گزینه‌های کمتر خطرناک ادامه داده است. البته لازم به ذکر است که برخی از مسائل مرتبط با استعمال دخانیات از طریق این ابزارها وجود دارد، حتی اگر میزان نگرانی‌های بهداشتی کاهش یابد.

اولچاک فاش کرد: «اولین انتخاب برای مصرف‌کننده این بود که آن‌ها سیگار را ترک کنند.»

وی افزود: «اما اگر این كار را نكنند، دومین انتخاب این است كه به آن‌ها اجازه دهیم به گزینه‌های بهتر روی بیاورند.»

این شرکت برای ایجاد بیش از 50٪ از درآمد خود از محصولات بدون دود و حداقل 1 میلیارد دلار از محصولاتی فراتر از نیکوتین تا سال 2025 به عنوان بخشی از توسعه به یک شرکت بهداشتی و درمانی گسترده تر هدف گذاری کرده است. همچنین در حال حاضر خبری از برنامه‌های این شرکت در سایر اقتصادهای بزرگ نیست.

اما منتقدان، در مورد اینکه آیا برخی از شرکت‌های بزرگ تولید دخانیات می‌توانند سیگار را به طور کامل حذف کنند یا نه ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت انگلیس همچنین برنامه‌هایی را برای حذف استعمال دخانیات تا سال 2030 پیش‌بینی کرده است که شامل طرحی برای کاهش استعمال سیگار در میان جمعیت‌های مختلف سنی است که احتمالاً این تصمیم فیلیپ موریس را تحریک کرده است.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *