نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 9:24 ب.ظ

تسلا مدل 3 دارای هزینه دوره عمری معادل ارزان ترین خودرو در آمریکا است

اندی کوربلی -7 ژوئن 2023-تسلا مدل 3 CC 4.0. -93

هیچ کس یک تسلا یا یک مالک خودرو تسلا را نمی بیند و به فکر “بودجه” است، اما همانطور که مشخص است، کل هزینه مالکیت مدل 3 جدید تقریباً به اندازه ارزان ترین خودرو در آمریکا است.

این بر اساس محاسبات زیرکانه Paul Fosse است که برای Clean Technica نوشته است، که آخرین پیشنهاد محبوب ترین برند EV را با میتسوبیشی میراژ 2023 با موتور احتراق داخلی، ارزان ترین خودروی آمریکا مقایسه کرده است.

Fosse با استفاده از “هزینه کل مالکیت” (TCO) به معنای تمام هزینه های مالکیت و بهره برداری از یک وسیله نقلیه به مدت 5 سال، نشان می دهد که در میان مدت، تسلا در واقع یک خودروی کلاس اقتصادی است.

برای شروع، میتسوبیشی میراژ 2023 جدید را با قیمت 16245 دلار معرفی می کند، در حالی که مدل 3 دو برابر بیشتر در جلو است، و معمولاً تنها هزینه ای است که خریداران خودرو گزینه دلخواه خود را انتخاب می کنند.

Fosse به‌عنوان یک TCO پنج ساله از Edmunds.com به‌عنوان اندازه‌گیری پایه استفاده می‌کند، اما وی دریافت که تخمین‌های آن‌ها از استهلاک ارزش تسلا، مالیات‌ها، تأمین مالی و ارزش مبادلاتی به‌طور قابل‌توجهی نادرست است.

برای شروع، تحقیقات عمیق خود او نشان داده است که خودروهای تسلا، بر خلاف مدل‌های لوکس یا پرفورمنس بالا، تقریباً به این سرعت کاهش نمی‌یابند – حدود 4 درصد در سال (یا 6066 دلار بعد از 5 سال). سپس، او پیش‌بینی می‌کند که اعتبار مالیاتی 7500 دلاری برای خودروهای برقی تا 5 سال آینده همچنان در دسترس خواهد بود و خرید یک خودروی برقی مستعمل همچنان اعتباری 4000 دلاری دارد و به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهد که آنها را بیشتر از قبل استفاده شده بفروشند.

سپس فوسه مالیات ها و هزینه های تامین مالی را تنظیم می کند تا منعکس کننده قیمت اولیه جدید باشد که تقریباً 16500 دلار کمتر از برآورد ادموندز است.

در حالی که هزینه بیمه حدود 3 برابر بیشتر است، دارندگان تسلا 3 بیش از آن را با کاهش سوخت و هزینه های نگهداری، (تسلا دارای 1 جزء موتور متحرک) و همچنین اعتبار مالیات جبران می کنند..

مجموع او نشان می دهد که علیرغم اینکه Mistushibi Mirage بسیار کندتر و پراکنده تر است، TCO 5 ساله 31349 دلاری دارد که فقط 1000 دلار کمتر از مدل 3 تسلا کاملاً جدید است، و همچنین 200 گرم CO2 بیشتر در هر مایل می شود..

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *