نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 9:34 ق.ظ

استارتاپ آمریکایی آماده ارایه یک پیکاپ کوچک رویایی برقی است

Harri Weber

15 ژوئن 2023-اعتبار تصویر: Telo

امروزه اکثر پیکاپها به بیان استعاری در مسیر اشتباهی حرکت می کنند. آن‌ها بسیار بزرگ و سنگین هستند، با تخت‌های کوچک‌تر و کابین‌های در حال گسترش که نشان‌دهنده چرخش آن‌ها از یک اسب کار کلاسیک به یک خودروی نماد خانواده است.

این برداشت من است، اما من اینجا نیستم که فقط درباره زیبایی‌شناسی و عشق عجیبم به ماشین‌های کوچک صحبت کنم. وسایل نقلیه عظیم برای عابران پیاده و دوچرخه سواران به طور منحصر به فردی کشنده هستند و برای کار کربن زدایی مضر هستند. آنها تقاضای مواد خام بیشتر و در نهایت باتری‌های بزرگ‌تر دارند و این ترس را ایجاد می‌کنند که خودروهای جمع‌وجور نمی‌توانند آن را در کنار آنها در جاده‌ها رد کنند. به عبارت دیگر، آنها برای مردم و سیاره زمین مضر هستند.

تغییر به وسایل نقلیه برقی فرصتی برای تکان دادن همه چیز به اندازه بزرگی فراهم می کند. با این حال، در ایالات متحده، اکثر خودروسازان آن را به خطر نمی اندازند، و یک مبنای مالی برای آن وجود دارد. وانت هایی مانند F-150 و Silverado محبوب تر از همیشه هستند و انگیزه کمی برای شرکت ها ایجاد می کند تا مسیر جدیدی را ایجاد کنند. با این حال، یک استارتاپ جوان به نام Telo Trucks به هر حال مسیر دیگری را در پیش گرفته است. جیسون مارکس، مدیر عامل Telo به TechCrunch گفت: شرط می‌بندد که بسیاری از آمریکایی‌ها واقعاً یک پیکاپ کوچک می‌خواهند – یکی با «ردپای مینی کوپر دو در» و «فضای داخلی و تختی مشابه تویوتا تاکوما».

مارکس استدلال می کند که بازار دست نخورده ای از ساکنان شهر وجود دارد که می توانند از یک وسیله نقلیه باری استفاده کنند – باغبان، موج سوار، اسنوبرد سواران، کوهنوردان و غیره – “اما آنها نمی توانند یک وانت بزرگ داشته باشند زیرا برای شهر بسیار بزرگ است.” این ها همان کسانی هستند که Telo حداقل در سمت مصرف کننده هدف قرار می دهد. این شرکت پیش‌سفارش‌ها را برای اولین وسیله نقلیه خود در این هفته آغاز کرد و از مردم برای فرصت خرید یک کامیون 152 اینچی که قرار است 50000 دلار هزینه داشته باشد، 152 دلار دریافت کرد.

تا کنون، علاقه وجود دارد: نماینده این شرکت به TechCrunch گفت بیش از 500 پیش‌سفارش در 12 ساعت اول عرضه دریافت کرد.

هفته گذشته، Telo مدل فول سایز خودرو را در دفتر خود در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت. در تئوری، پنج بزرگسال را در خود جای می دهد و از صفر به 60 مایل در ساعت در چهار ثانیه می رسد. همچنین قرار است برد 350 مایلی را نیز داشته باشد. رندرهای کامیون نیز بسیار شیک هستند – با تقریباً هیچ کاپوت، بافتی در جلو که ظاهری زیبا و خشن را تداعی می‌کند و حرکتی مسخره روی درها برای جریان هوا ایجاد می‌کند. فقط تصور کنید که تخته های موج سواری را در آن بارگذاری کنید.

بدون توجه به اینکه چقدر تقاضا برای پیکاپ‌هایی با اندازه پینت وجود دارد، Telo کار زیادی در پیش دارد.

قبل از Telo، مارکس روی ویژگی‌های رانندگی خودکار و کمک راننده در National Instruments کار می‌کرد، در حالی که یکی از بنیانگذاران Forrest North در تیم Roadster تسلا کار می‌کرد. نورث به TechCrunch گفت: «داستان خنده‌دار این است که یکی از آن وسایل نقلیه‌ای که من روی آن کار کردم اکنون در فضا است، که بسیار تصادفی و عجیب است.

مارکس در ابتدا می خواست یک موتور سیکلت برقی بسازد، اما بنیانگذاران آن گفتند که حدود یک سال پیش پس از به اشتراک گذاشتن ایده ها با دوستان و مصاحبه با 100 نفر در خیابان در سانفرانسیسکو، تمرکز خود را بر روی یک وانت کوچک متمرکز کردند. مارکس گفت: “سرمایه گذاری و علاقه بسیار بیشتر” این محور را دنبال کرد.

Telo به TechCrunch می گوید که تاکنون 1.4 میلیون دلار با ارزش گذاری 10 میلیون دلاری پس از پول جمع آوری کرده است. GoAhead Ventures دور اولیه استارت‌آپ را رهبری کرد، در حالی که Underdog Labs، WorkPlay Ventures، طراح صنعتی ایو و دیگر سرمایه‌گذاران فرشته نیز وارد شدند. عجیب است که یکی از نمایندگان استارت‌آپ گفت که بنیانگذاران اولین بار در باشگاه ورزشی با GoAhead ارتباط برقرار کردند..

در مورد Yves Behar، طراح برجسته ای که به خاطر کارش با Jawbone، لپ تاپ XO و Jimmyjane شناخته می شود نیز به عنوان رئیس طراحی آن به Telo پیوست. ایو پرکار است و از طریق شرکتش روی پروژه‌های واقعاً منظمی نیز کار کرده است

مدیرعامل گفت که این تغییرات باعث می‌شود Telo بتواند هزینه‌ها را محدود کند و «فقط روی بخش‌هایی از خودرو تمرکز کند که ما واقعاً در مورد ایمنی، باتری‌ها و بسته‌بندی آن‌ها را به میز می‌آوریم Telo عمدتاً در حال حاضر بسته‌بندی را به نمایش می‌گذارد، اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بسته‌های باتری در انتظار ثبت اختراع» آن «کوچک‌تر و سبک‌تر از هر باتری خودروی الکتریکی دیگری در بازار هستند».

مهمتر از همه، کربن زدایی حمل و نقل فقط به معنای کوچکتر کردن یا تمام الکتریکی کردن چیزها نیست – اینها فقط دو قطعه از یک پازل بزرگتر هستند. وانتهای برقی بزرگ هنوز هم نسبت به همتایان خود که با موتور گازی کار می‌کنند، آلودگی کربن کمتری را وارد جو می‌کنند، بنابراین شاید ارزش حذف کامل آن‌ها را نداشته باشند. حمل و نقل عمومی نیز بسیار کارآمدتر و برای محیط زیست بهتر از خودروهای شخصی، کامیون ها و شاسی بلندهای تقریباً هر اندازه ای است.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *