نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:55 ب.ظ

اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه به صندوق‌های جسورانه بورسی تا پایان سال ۱۴۰۰

۹-۱۰-۱۴۰۰- اختصاص 2800 میلیارد تومان سرمایه به صندوق‌های جسورانه بورسی تا پایان 1400معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تا پایان امسال 2800 میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد و البته سرمایه اولیه این صندوق‌ها 1810 میلیارد تومان بوده است.

دکتر سیاوش ملکی‌فر

به گزارش سیتنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر در سومین رویداد بزرگ «استان‌آپ» سمنان گفت: برقراری تعادل بازار، تقویت بخش خصوصی و لحاظ جذابیت این بخش، بزرگتر نکردن دولت و فراهم آوردن منابع مالی موردنیاز زیست‌بوم از جمله ملاحظات مهم صندوق نوآوری در مداخله در زیست‌بوم فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 6500 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند که از حمایت‌های صندوق نوآوری از جمله تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی برخوردارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری از شتابدهنده‌های دانش بنیان تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری، تا سقف 3 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه‌ رهن، تا سقف 3 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در گردش، تا سقف 600 میلیون تومان حمایت بلاعوض توانمندسازی و هم‌سرمایه‌گذاری با شتابدهنده‌ها برای تامین سرمایه بذری حمایت می‌کند.

ملکی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر 17 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی، پذیره‌نویسی شده و یا در حال پذیره‌نویسی هستند، گفت: صندوق نوآوری در 10 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی به میزان 320 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: تا پایان امسال 2800 میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد و البته سرمایه اولیه این صندوق‌ها 1810 میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور را 65 صندوق اعلام کرد که تاکنون 851 میلیارد تومان نیز به این صندوق‌ها تخصیص یافته است.

ملکی‌فر در ادامه به روند برگزاری رویداد استان‌آپ سمنان اشاره کرد و گفت: فراخوان این رویداد، هفته سوم مهر ماه 1400 منتشر و به دنبال آن هفت جلسه با فعالان زیست‌بوم استان برای معرفی رویداد استان‌آپ به همراه تعامل با 445 کسب و کار نوپا و استارت‌آپ در سطح استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: 130 کسب و کار نوپا و استارت‌آپ نیز از سطح استان سمنان برای رویداد استان‌آپ مشارکت داشتند که 3 جلسه 9 ساعته آموزشی و توانمندسازی و 214 ساعت جلسه منتورینگ و مشاوره آنلاین نیز با حضور 21 منتور برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: بالغ بر 1200 طرح فناور و ایده برای استان‌‌آپ سمنان پایش شدند و حدود 30 تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت 16 استارت‌آپ برای ارایه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها انتخاب شدند.

انتظار ما از برگزاری رویدادهای فناورانه، گسترش فرهنگ نوآوری است

دکتر امید رضایی‌فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در ادامه سومین رویداد بزرگ «استان آپ» سمنان گفت: تعیین شاخص‌های اصلی و تبیین جایگاه اکوسیستم نوآوری و فناوری در مجموعه وزارت علوم صورت می‌گیرد و البته مراکز رشد در دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر به عنوان بازوهای اجرایی در توسعه اکوسیستم نوآوری به ما کمک می‌کند.

وی افزود: انتظار ما از برگزاری رویدادهای فناورانه، گسترش فرهنگ نوآوری است چرا که توسعه این اکوسیستم نیازمند گفتمان و تبادل نظر هرچه بیشتر است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه کشور ما در مقوله اکوسیستم نوآوری و فناوری حدود 20 سال از تجربیات دنیا فاصله دارد، تاکید کرد: این اکوسیستم باید با استفاده از مدل اقتصادی شکل بگیرد.

رضایی‌فر با بیان اینکه از نظر دانش بنیانی به اعتماد به نفس علمی ‌رسیده‌ایم، گفت: شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور انجام داده‌اند و ما با همفکری افراد در مورد راهبردهای جدی در این حوزه کمک خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ما در سطح اجتماع، فضای دانش بنیانی و حضور سرمایه‌گذاران را با شفافیت دنبال می‌کنیم و سهم GDP را در سطح دانش بنیانی افزایش خواهیم داد.

حمایت از استارت آپ‌ها، شرکت‌های نوآور و دانش بنیان موجب ارتقای سرمایه ملی است

در ادامه این رویداد، فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری سمنان گفت: موسسات آموزشی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های فناوری برای رسیدن به توسعه پایدار باید به عنوان شریک راهبردی برای کشور مدنظر قرار گیرند تا از بسیاری از بحران‌ها خارج شویم.

وی اکوسیستم نوآوری و فناوری را عامل تحکیم و توسعه کشور در راستای توسعه ملی اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری سمنان ادامه داد: اتاق حل مسئله و کلینیک حل مسائل باید در استان سمنان شکل بگیرد تا بستری برای گفتمان نیاز بازار فراهم شود. در حال حاضر ما در سه شهرستان استان سمنان از کارخانه نوآوری برخورداریم که این مورد برای توسعه بازار کمک کننده است.

غربال 1200 طرح و ایده فناورانه برای استان آپ سمنان

در ادامه این رویداد نیز محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: بالغ بر 1200 طرح فناور و ایده از شرکت‌ها و اعضای هیات علمی‌ برای استان‌آپ سمنان پایش شدند و حدود 30 تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت 16 استارت‌آپ برای ارایه نهایی به سرمایه گذاران و شتابدهنده‌ها انتخاب شدند.

وی افزود: استان سمنان نیازمند طرح‌های فناورانه در حوزه‌های آب، انرژی، مواد معدنی و… است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان در مورد این پارک توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این پارک از قدیمی‌ترین پارک‌ها و توسعه‌یافته‌ترین آنهاست. 

نظری ادامه داد: در سال آینده برنامه‌ریزی عملیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها به خصوص در حوزه اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت.

وی در مورد برگزاری رویداد «استان‌آپ» سمنان نیز اظهار کرد: مخاطبین این رویداد با کمک صندوق نوآوری جذب شدند و این اطمینان را داریم که این رویداد خاتمه پیدا نمی‌کند چرا که بستر بهم‌رسانی عرضه و تقاضا در چنین رویدادهایی فراهم می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز به استقرار دو شتابدهنده واقعیت مجازی و فن ژرف هیدروتک در این پارک طی برگزاری رویداد استان‌آپ این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در پارک علم و فناوری این استان، دفتر توسعه سرمایه‌گذاری و صادراتی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را مستقر کرده‌ایم.

نظری افزود: در حال حاضر نیز سه مرکز نوآوری حوزه آب، معدن و اقتصاد دیجیتال در پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر هستند.

گفتنی است، در حاشیه سومین رویداد «استان‌آپ» سمنان، تفاهم‌نامه همکاری میان شتاب دهنده واقعیت مجازی با یک استارت‌آپ و رونمایی از محصول واقعیت مجازی «دیدار» و همچنین تفاهم‌نامه استقرار شتاب‌دهنده فن ژرف هیدرولیک در پارک علم و فناوری استان سمنان به امضا رسید.

همچنین افتتاح خط تولید شرکت فناوران نیروی شاهوار در مجتمع کارگاهی رویش فناوری و بازدید از شرکت‌های فناور این مجتمع(تولید سیم سوپر برای صنایع دفاعی و پهپاد) و نیز بازدید از محصولات واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان از دیگر برنامه‌های جانبی سومین رویداد استان‌آپ صندوق نوآوری و شکوفایی در این استان بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *