نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 3:38 ب.ظ

با چذب یک سوم از کل انتشار کربن ، قارچ ها می توانند پاسخی برای گرمایش جهانی باشند  

اندی کوربلی -7 ژوئن 2023-میسلیوم – CC 3.0. Lex VB

نشریه خبر های خوب  طرفدار قارچ است. ما در مورد ارزش آنها به عنوان دارو، مصالح ساختمانی، و غذا، و همچنین تصویر پیوسته در حال تکامل از ارتباط آنها با جهان ما و موجودات جنگل گزارش می دهیم.

شبکه وسیع ریشه‌های آن‌ها که به عنوان میسلیا شناخته می‌شود، اکنون نشان داده شده است که یک سوم – بله، یک سوم از انتشار سالانه دی اکسید کربن روی زمین را در خود جای داده است.

پادشاهی قارچ ها حداقل 450 میلیون سال است که از زندگی در خشکی پشتیبانی می کند و ممکن است اولین موجود زمینی بزرگ را به شکل مناره های قارچی با ارتفاع چند متر تولید کرده باشد.

در حال حاضر، یک تیم بین المللی از محققان داده های صدها مطالعه در مورد فرآیندهای گیاهی-خاک را گردآوری کردند. محاسبات آنها نشان می دهد که سالانه بیش از 13 گیگاتن CO2 از گیاهان به قارچ ها منتقل می شود و خاک زیر پای ما را به بزرگترین مخزن کربن در جهان تبدیل می کند، حتی بزرگتر از اقیانوس ها.

به گفته محققان، این یک راه حل بالقوه برای مدیریت انتشار سوخت های فسیلی ارائه می دهد و نیاز به بررسی در سیاست های تنوع زیستی و حفاظت دارد.

پروفسور کیتی فیلد از دانشگاه شفیلد، یکی از نویسندگان این یافته را به عنوان یک “نقطه کور” در مدل سازی کربن جهانی توصیف کرد – یکی از چندین مورد، و مطمئنا اولین نیست.

 می گوید : اعدادی که ما کشف کرده‌ایم شگفت‌انگیز هستند. دکتر فیلد گفت: وقتی به راه‌حل‌هایی برای آب و هوا فکر می‌کنیم، باید به این فکر کنیم که چه چیزی می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

WOOD WIDE WEB NEWSتحقیقات نشان می دهد که قارچ ها با واژگان 50 کلمه ای با یکدیگر صحبت می کنند.

نکته خوبی است میسلیوم می تواند بسیار سریع رشد کند، در حالی که قارچ را به عنوان منبع غذایی تولید می کند. آنها به طور بالقوه می توانند بهترین منبع ذخیره سازی کربن در دسترس انسان در این لحظه باشند.

میسلیوم‌های موجودات مختلف منفرد ساختارهای بزرگ و گاه عظیمی را تشکیل می‌دهند که به طرز خارق‌العاده‌ای «وود واید وب» نامیده می‌شوند. آنها قادرند تا 30000 برابر جرم خود را در آب و مواد مغذی نگه دارند، همچنین به عنوان مجرای مواد دارویی برای گیاهان عمل می کنند که در ازای قندهای خود با WWW مبادله می کنند.

بزرگترین موجود شناخته شده روی این سیاره یک بستر قارچی 2000 ساله است که بیش از 2000 هکتار در سراسر اورگان امتداد دارد.

برای حفاظت از این شبکه‌های زیرزمینی باید کارهای بیشتری انجام شود—ما قبلاً می‌دانستیم که برای تنوع زیستی ضروری هستند. دکتر فیلد گفت: اکنون ما حتی شواهد بیشتری داریم که آنها برای سلامت سیاره ما بسیار مهم هستند.

دکتر هایدی هاوکینز از دانشگاه کیپ تاون، افزود: «مطمئناً، تمرکز زیادی بر حفاظت و احیای جنگل‌ها به‌عنوان یک روش طبیعی برای کاهش تغییرات آب و هوایی شده است.

ما می دانیم که این یک شار است، که برخی از آنها در ساختارهای میکوریزی در حین زندگی قارچ – و حتی پس از مرگش – حفظ می شوند. برخی به مولکول‌های کربن کوچک تجزیه می‌شوند و از آنجا یا به ذرات موجود در خاک متصل می‌شوند یا حتی توسط گیاهان دوباره استفاده می‌شوند.

محققان اکنون در حال بررسی مدت زمان ذخیره کربن توسط قارچ ها هستند و به دنبال کشف بیشتر چگونگی تقویت اکوسیستم ها هستند.

آنها با هم به جزئیات می پردازند که چگونه هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد مجموعه کامل نقش هایی وجود دارد که ساختارهای میکوریزی، با میسلیوم، در سیستم های جهانی ایفا می کنند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *