نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:08 ق.ظ

کدام یک واقعاً هزینه بیشتری دارد: شارژ یک خودروی الکتریکی یا پر کردن باک با بنزین؟

اندرو لیزا -28 دسامبر 2021 –

خودروهای برقی و خودروهای گازسوز همیشه با یک وضعیت مشابه همراه بوده اند. خرید خودروهای تمام برقی گران‌تر است، اما نگهداری آنها ارزان‌تر است، زیرا سوخت و آلایندگی آنها صفر است. خودروهای سنتی در جلو هزینه کمتری دارند، اما به لطف هزینه بالای بنزین کثیف برای هوا ، در درازمدت هزینه بیشتری می پردازید.

این وضعیت هنوز به طور گسترده به عنوان درست پذیرفته شده است، اما شواهد جدید قانع‌کننده نشان می‌دهد که بین معیارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل هزینه‌های سوخت و واقعیت‌هایی که رانندگان خودروهای برقی روی زمین با آن مواجه هستند، ارتباط قطعی وجود دارد.

بنابراین، آیا انرژی الکتریکی EV واقعا ارزان تر از خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) است؟ خوب، این بستگی به معیاری دارد که هنگام اندازه گیری استفاده می کنید.

آمریکا در سال 2020، وزارت انرژی (DOE) مطالعه ای را منتشر کرد که جامع تر از مطالعات قبلی بود. با استفاده از یک ارزیابی در سطح ایالتی از هزینه های شارژ EV، نتایج این مطالعه بسیار دقیق تر از آنچه در مطالعات قبلی به دست آمده بود.

این گزارش نشان داد که میانگین ملی شارژ یک خودروی برقی 0.15 دلار به ازای هر کیلووات ساعت است، که DOE تعیین کرده است که به صرفه جویی 14500 دلاری طی 15 سال تنها در هزینه سوخت تبدیل شده است.

علاوه بر این، تعمیر و نگهداری خودروهای برقی ارزان‌تر است – طبق گفته DOE، 0.04 دلار در هر مایل ارزان‌تر – که باعث صرفه‌جویی 8000 دلاری دیگر برای رانندگان خودروهای برقی در طول 200000 مایل می‌شود.

بله، خودروهای برقی هزینه بیشتری برای خرید دارند، اما آنها به صاحبان خود بابت تفاوت و سپس مقداری در طول عمر خودرو – به علاوه کل چیزی که آلایندگی صفر دارند- پرداخت کردند و این امر حتی اعتبار مالیاتی ایالتی و فدرال و سایر مشوق‌ها را محاسبه نمی‌کند.اما یک مطالعه متفاوت در شرف تکمیل شدن بود.

در 21 اکتبر 2021، گروه اقتصادی اندرسون – یک شرکت معتبر مشاوره اقتصادی با چندین دهه تجربه در صنعت خودرو – نتایج مطالعه خود را منتشر کرد که شش ماه در حال کار بود. این اولین مطالعه جدی در یک سری تحقیقات اقتصادی بزرگتر بود که هنوز در حال انجام است.

اندرسون هزینه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را بسیار دقیق‌تر تجزیه و تحلیل کرد و برای بررسی تغییرات روستایی/شهری فراتر از تقسیم‌بندی ایالت به ایالت رفت. روش جدید همچنین وسایل نقلیه را بر اساس بخش، کاربری و هزینه جدا می کند.

نتایج شگفت‌انگیز این گزارش با عنوان «مقایسه: هزینه واقعی سوخت‌گیری خودروهای برقی و خودروهای فسیلی در جهان» در خلاصه رسمی آن خلاصه شده است: «سوخت خودروهای الکتریکی می‌توانند گران‌تر از همتایان موتور احتراق داخلی خود باشند.»

DOE می گوید که هزینه متوسط ​​برق برای یک خودروی برقی 0.04 دلار در هر مایل است، به این معنی که برای شارژ کامل باتری با برد 200 مایل، 9 دلار هزینه دارد. طبق گزارش AAA، برای مقایسه، هزینه سوخت خودروهای بنزینی بین 0.07 تا 0.10 دلار در هر مایل است.

با این حال، مطالعه اندرسون این فرض را به چالش می‌کشد که خودروهای برقی برای رانندگی ارزان‌تر هستند – یا حتی برای سوخت ارزان‌تر. این مطالعه نشان داد که تامین برق خودروهای برقی با چهار هزینه پنهان همراه است: خرید شارژر خانگی، قیمت بسیار بالا برای شارژ تجاری در ایستگاه‌های عمومی، «مایل‌های سرگردانی» صرف رانندگی برای یافتن ایستگاه‌های شارژ دوردست و مالیات‌های ثبت نام که به خودروهای برقی فشار می‌آورند. این مطالعه همچنین هزینه زمان صرف شده برای جستجوی ایستگاه‌های شارژ قابل اعتماد را در نظر گرفت، که – حتی در صورت قرار گرفتن – برای شارژ 20٪ تا 80٪ می‌تواند نیم ساعت طول بکشد.

تحقیقات سنتی – مانند استاندارد صنعتی ارائه شده توسط DOE – هیچ یک از آن ها را در نظر نمی گیرد. همچنین به جای شارژ تجاری گران قیمت، اتکای شدید به شارژ ارزان در خانه را فرض می کند.

باز هم، تحقیقات جدید تنها اولین قسمت از یک سری بزرگتر است، اما نتایج آن غیرقابل انکار است. این مطالعه نشان داد که:

    نرخ شارژ تجاری دو تا چهار برابر بیشتر از نرخ های مسکونی است.

    هزینه نصب شارژرهای سطح 1 به طور متوسط ​​600 دلار است و شارژ کامل یک EV می تواند 20 ساعت طول بکشد.

    شارژرهای سطح 2 بسیار سریعتر هستند اما 1600 دلار قیمت دارند.

    “شارژ کامل” یک اصطلاح گمراه کننده است زیرا شارژ بیش از 90٪ آهسته، دشوار و بدون توصیه است، به این معنی که شما مایل های کمتری نسبت به محدوده های تبلیغاتی که فکر می کنید دریافت می کنید. از طرف دیگر وسایل نقلیه گازسوز برای هر باک 300-400 مایل مناسب هستند.

    با در نظر گرفتن همه این عوامل، و با فرض اتکای بیشتر به شارژ تجاری، هزینه سوخت یک خودروی گازسوز با قیمت متوسط ​​که 33 مایل در هر 100 مایل با 2.81 دلار در هر گالن است، 8.58 دلار است. در مقایسه، یک خودروی برقی متوسط ​​- تسلا مدل 3، نیسان لیف یا شورت بولت – به ازای هر 100 دستگاه 12.95 دلار قیمت دارد.

https://finance.yahoo.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *