نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:55 ب.ظ

تغییر ساعت بیولوژیکی یک انسان پس از 93 روز زندگی در زیر اقیانوس در جهت جوان شدن

اندی کوربلی -8 ژوئن 2023-اعتبار @drdeepsea

یک مرد دانشمند به مدت 100 روز خود را در یک ایستگاه تحقیقاتی زیر آب به مساحت 592 فوت مربع حبس کرد تا اثرات فشار بر بدن انسان را مستند کند.اکنون، پس از بیرون آمدن از آزمایش او، دانشمندانی که این اثرات را مطالعه می‌کنند، متوجه تغییر تکان‌دهنده‌ای در بدن این مرد شده‌اند – او 10 سال جوان‌تر است.

این مرد، جو دیتوری، غواص سابق نیروی دریایی ایالات متحده و متخصص در مهندسی پزشکی، رشد 20 درصدی در طول تلومرهای خود را تجربه کرده بود.

بدون توضیح زیست‌شناسی پیچیده فرآیند پیری، یکی از ویژگی‌های آن کوتاه شدن تلومرها است که در انتهای رشته‌های DNA یافت می‌شوند و کمی شبیه حلقه پلاستیکی جوش‌خورده اطراف انتهای بند کفش عمل می‌کنند – پارچه را از جدا شدن حفظ می‌کند.

تلومرها با افزایش سن کوتاه می‌شوند و DNA را در معرض آسیب قرار می‌دهند، و بسیاری از برنامه‌های طول عمر امروزی بر توقف این از دست دادن تمرکز دارند.

یکی دیگر از عوامل مهم احتمالاً تعداد سلول‌های بنیادی طبیعی بدن او بود – که نسبت به قبل از اینکه او زیر پا گذاشته شود، 1000 درصد بیشتر شده است. او 60 درصد افزایش در طول مدت خواب عمیق را تجربه کرد، حالت واقعاً ترمیم کننده خوابی که همه ما برای حفظ سلامت خود به آن نیاز داریم و معمولاً حدود 90 دقیقه از چرخه خواب ما را تشکیل می دهد.در مجموع باعث شد تا ساعت بیولوژیکی او حدود 10 سال کاهش یابد.

همانطور که Science Alert گزارش داد، قبل از رفتن به منطقه دیتوری بیشتر بر روی تأثیرات منفی زیر دریا روی او متمرکز بود، مانند کاهش قرار گرفتن در معرض ویتامین D، از دست دادن توده استخوانی و عضلانی، و ظهور مجدد ویروس های از قبل شکسته شده به دلیل سیستم ایمنی ضعیف شده.

با این حال، فشار، مانند فشاری که در یک محفظه اکسیژن هیپرباریک درمانی یافت می‌شود، دارای مزایای متعددی است که به نظر می‌رسد زندگی در زیر فشار امواج نیز تکرار شده است.

دیتوری در مورد تجربه خود به رسانه های بریتانیایی گفت: “شما به یکی از این مکان ها نیاز دارید که از فعالیت های بیرونی دور باشد.” “مردم را برای یک تعطیلات دو هفته ای به اینجا بفرستید، جایی که پاهای خود را تمیز می کنند، استراحت می کنند و می توانند مزایای طب هایپرباریک را تجربه کنند.”

در اعماق، او از باندهای ورزشی برای تکمیل حدود یک ساعت کار تناسب اندام پنج روز در هفته استفاده کرد. این احتمالاً با شنا جایگزین یا تکمیل شده است، زیرا او می‌توانست هر زمان که تمایل داشت به آب برود.

تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات بیولوژیکی زندگی در زیر دریا مورد نیاز است. ایده اسپاهای زیردریایی و استراحتگاه‌های سلامتی بسیار عجیب است، اما در حال حاضر به سختی می‌توان با نتایج آن بحث کرد.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *