نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 3:03 ب.ظ

گزارش وضعیت آلایندگی خودروهای الکتریکی

اندی کوربلی – 29 ژوئیه 2021

به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین بحث‌ها در صنعت خودروسازی مدرن، وجود گازهای گلخانه‌ای مقایسه‌ای یا بیشتر از طریق خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی است که پس از انتشارنتایج یک بررسی جامع، حل و فصل می‌شود.

با استفاده از ارزیابی چرخه زندگی (LCA)، اندازه‌گیری هر اونس کربن ایجاد شده در طول عمرخودرو نشان داد که خودروهای برقی هنوز نسبت به خودروهای موتور احتراق داخلی (ICV) آلایندگی قابل ملاحظه کمتری دارند.

از لحظه‌ای که از تویوتا پریوس برای اولین بار رونمایی شد، ذهن خودروسازان شک کرده بود که آیا خودروهای هیبریدی و الکتریکی (EV) پس از در نظر گرفتن هزینه‌های بالای کربن در ایجاد باتری و این واقعیت آیا هنوز سبز باقی می‌مانند؟ زیرا برق مورد نیاز برای شارژ آن‌ها ناشی از سوزاندن همان سوخت‌های فسیلی بود که قرار بود جایگزین شوند.

با این حال، در  بررسی دوره عمر آن‌ها، شورای بین المللی حمل و نقل پاک، از هزینه‌های استخراج لیتیوم تا ساخت باتری‌ها، حمل آن‌ها در سراسر جهان از طریق کشتی کانتینری، تا استفاده تا پایان عمر، در شرایط فعلی و قابل درک، ترکیبی از تولید انرژی در یک جامعه معین، در چهار بازار غالب خودرو: اروپا، ایالات متحده، هند و چین مورد توجه قرار گرفت. حتی در دو مورد اخیر – که بزرگترین ژنراتور‌های زغال سنگی (اغلب زغال قهوه ای) و نفت- هنوز از انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری برای هدایت یک EV نسبت به ICV استفاده می‌کند. در خلاصه این گزارش آمده است:

«انتشار گازهای گلخانه‌ای متوسط ​​در طول عمر خودروهای برقی بطور ​​متوسط ​از 66 تا 69 درصد در اروپا، 60 تا 68 درصد در ایالات متحده، 37 تا 45 درصد در چین و 19 درصد و 34 درصد در هند، کمتر از خودروهای بنزینی مشابه است.»

علاوه بر این، همچنان که صنعت برق، کربن زدایی می‌کند، فاصله تولید گازهای گلخانه‌ای بین خودروهای برقی و بنزینی با در نظر گرفتن خودروهای سایز متوسط ​​پیش بینی شده در سال 2030 افزایش می‌یابد.»

تردیدهای اولیه خودروهای برقی و هیبریدی دلیلی بر این داشتند که در اواخر قرن بیستم برای محیط زیست سازگار بوده باشند، به عنوان مثال حتی با استفاده از فناوری مدرن باتری، تولید یک EV یا هیبرید هنوز کمی بیشتر کربن‌زا است.

با این حال، مانند همه فناوری‌ها، نوآوری‌های بازار همه چیز را بهتر، ارزان‌تر و سریع‌تر می‌کند. به عنوان مثال، فناوری بازیافت باتری نه تنها هزینه EV را کاهش، بلکه رد پای کربن را نیز کاهش می‌دهد. البته این گزارش هنوز کمبود‌ها و نواقصی نیز دارد.

https://www.goodnewsnetwork.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *