نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:13 ب.ظ

تولید سوخت هسته ای بریتانیا با بودجه 75 میلیون پوندی دولت تقویت می شود

ارسال شده در 3 ژانویه 2023 توسط The Manufacturer

طرح‌های جدید برای تشویق سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های جدید و قوی تولید سوخت در بریتانیا، به منظور کاهش وابستگی به کالاهای هسته‌ای غیر نظامی و مرتبط از روسیه انجام می شود .

گراهام استوارت، وزیر انرژی و آب و هوا، اعلام کرد که تولید سوخت هسته‌ای در بریتانیا تا سقف 75 میلیون پوند از بودجه دولت بریتانیا در تلاش برای حمایت از توسعه جایگزین‌های تامین سوخت روسیه و تقویت امنیت انرژی بریتانیا، تقویت می‌شود.

این امر سرمایه گذاری در قابلیت های جدید و قوی تولید سوخت در بریتانیا را تشویق می کند و از جاه طلبی دولت برای تامین 24 گیگاوات انرژی هسته ای تا سال 2050 حمایت می کند.

رهبران گروه 7 در ژوئن توافق کردند که اقدامات هماهنگی را برای کاهش وابستگی به کالاهای هسته ای غیر نظامی و مرتبط از روسیه آغاز کنند، از جمله تلاش برای تنوع بخشیدن به ذخایر اورانیوم و قابلیت تولید سوخت هسته ای خود. روسیه در حال حاضر حدود 20 درصد از ظرفیت جهانی تبدیل اورانیوم و 40 درصد از ظرفیت غنی سازی را در اختیار دارد.

صندوق 75 میلیون پوندی سوخت هسته ای بریتانیا با تشویق سرمایه گذاری در توسعه و تجاری سازی تولید سوخت هسته ای داخلی از جمله فناوری های سوخت پیشرفته، امنیت انرژی را تقویت خواهد کرد.

این شامل توسعه ظرفیت تبدیل جدید در بریتانیا برای اورانیوم تازه استخراج شده و بازفرآوری شده است. اینها به انرژی راکتورهای هسته ای پیشرفته و موجود در آینده کمک می کند – و از تنوع بین المللی از عرضه سوخت روسیه حمایت می کند.

گراهام استوارت، وزیر انرژی و آب و هوا، گفت: قیمت‌های بی‌سابقه جهانی گاز، ناشی از تهاجم غیرقانونی پوتین به اوکراین، نیاز به انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر در داخل، و همچنین انرژی هسته‌ای بریتانیا و توسعه قابلیت سوخت داخلی – ساخت نیروگاه‌های بیشتر را برجسته کرده است..

این بسته سرمایه گذاری با تضمین دسترسی ایمن و مطمئن سوخت تولیدی بریتانیا برای تامین انرژی ناوگان هسته ای انگلیس امروز و فردا، امنیت انرژی بریتانیا را تقویت می کند و در عین حال باعث ایجاد فرصت های شغلی و صادرات بیشتر در بریتانیا می شود.

بیش از 13 میلیون پوند از این صندوق قبلاً در پرستون اعطا شده است، که اهمیت استراتژیک برای ساخت سوخت برای ناوگان راکتورهای پیشرفته گاز خنک فعلی بریتانیا دارد. این بودجه به شرکت کمک می کند تا قابلیت تبدیل اولیه را برای اورانیوم بازفرآوری شده و اورانیوم تازه استخراج شده توسعه دهد.

این حمایت سرمایه گذاری قابل توجهی را در سایت اسپرینگفیلدز در لنکاوی فراهم می کند و از صدها شغل بسیار ماهر در شمال غرب محافظت می کند.

تبدیل اورانیوم مرحله مهمی در چرخه سوخت هسته ای است. این بودجه قابلیت سوخت هسته ای را برای تبدیل اورانیوم بازیافتی در بریتانیا ایجاد می کند که در حال حاضر در خارج از روسیه در دسترس نیست. وزیران امیدوارند که علاوه بر تقویت امنیت انرژی بریتانیا، فرصت‌های صادراتی را برای این بخش فراهم کند و بریتانیا را به عنوان تامین‌کننده بین‌المللی کلیدی سوخت هسته‌ای و خدمات چرخه سوخت قرار دهد.

هدف دولت باقی‌مانده 50 میلیون پوندی است که امروز برای مناقصه باز می‌شود تا بازار سوخت هسته‌ای متنوع و انعطاف‌پذیر را تحریک کند، از مهارت‌های تخصصی حمایت کند، فرصت‌ها را از طریق ایجاد شغل جدید در سراسر کشور افزایش دهد و فرصت‌های صادراتی جدید را ایجاد کند.

این پروژه از پروژه‌های ایجاد قابلیت‌های سوخت داخلی جدید، که می‌تواند شامل گزینه‌های تامین سوخت برای راکتورهای آب سبک، از جمله راکتورهای کوچک مدولار آینده باشد، که می‌تواند بسیاری از نیازهای فعلی انرژی هسته‌ای ما را پشتیبانی کند، پشتیبانی خواهد کرد. همچنین به دنبال حمایت از پروژه‌های تولید انواع سوخت جدید است که برای تامین راکتورهای مدولار پیشرفته مورد نیاز است، که احتمالاً از دهه 2030 شروع به کار خواهند کرد، مانند اورانیوم غنی‌شده با روش بالا.

تام گریتکس، مدیر اجرایی انجمن صنایع هسته‌ای، گفت: «داشتن توانایی حاکمیتی برای تولید سوخت‌های هسته‌ای نسل بعدی برای راکتورهای پیشرفته آینده برای امنیت انرژی و صفر خالص حیاتی است.

همچنین فرصت‌های صادراتی را برای بریتانیا باز می‌کند و به ما کمک می‌کند جایگاه خود را به عنوان رهبران جهانی در بخش سوخت بازیابی کنیم.»

این خبر درست بیش از یک ماه پس از آن منتشر شد که وزیران با تایید اولین حمایت دولتی از یک پروژه هسته ای در بیش از 30 سال گذشته، با سهام تاریخی 700 میلیون پوندی در Sizewell C در سافولک، احیای بیشتر صنعت هسته ای بریتانیا را اعلام کردند. این نیروگاه برق کافی برای تامین برق معادل 6 میلیون خانه برای بیش از 50 سال تولید خواهد کرد. شتاب هسته ای مستلزم تلاش برای تحویل راکتورهای جدید از جمله راکتورهای مدولار پیشرفته است که به جریان های سوخت جدید نیاز دارند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *