نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:35 ق.ظ

یک موتور احتراق داخلی جدید با آلایندگی تقریباً صفر

کریس یانگ – 28 ژانویه 2022 – موتور امگا 1 Astron Aerospace

جهان به طور فزاینده ای از استفاده از وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی (ICE) رویگردان است، اما برخی از شرکت ها قصد دارند از فناوری آزمایش شده و واقعی استفاده مجدد کنند تا به آن اجازه دهند در کنار شرایط تغییرات آب و هوایی در هماهنگی زندگی کنند.

بر اساس گزارشی از Motor1.com، یک نمونه از Astron Aerospace است که از امگا 1 رونمایی کرد، موتوری که برای احتراق داخلی جان تازه‌ای در کاهش مصرف سوخت فسیلی ایجاد می‌کند.

امگا 1 برای کار با چندین سوخت مختلف طراحی شده است و سازندگان آن ادعا می کنند که می تواند در حالی که آلایندگی بسیار کمی تولید می کند کار کند. Astron Aerospace در وب‌سایت خود می‌گوید که امگا 1 آلاینده‌های مضر بسیار کم در حد صفر تولید می‌کند و این «افزایش‌دهنده برد نهایی» است.

این شرکت می گوید که نمونه اولیه موتور خود را دارد و اطلاعات بیشتری را در آینده ای نه چندان دور منتشر خواهد کرد. در همین حال، فاش شده است که امگا 1 مانند موتور وانکل، دارای میل لنگ ، شافت غیرعادی یا پیستون های رفت و برگشتی نیست. با این حال، برخلاف موتورهای وانکل، امگا 1 دارای یک پیش محفظه متصل به یک جفت محفظه است که هوای سرد ورودی را از گاز خروجی جدا می کند و مشکل همپوشانی گازهای خروجی را از بین می برد.

به گفته Astron Aerospace، همه اینها باعث می شود امگا 1 اولین موتور جهان با انتقال انرژی خطی فعال باشد. این شرکت در وب‌سایت خود می‌گوید: «هنگامی که موتور امگا 1 می‌چرخد، تمام نیرو از طریق شفت قدرت چرخان منتقل می‌شود.» این شرکت همچنین می‌گوید که امگا 1 به دلیل تحمل‌ دورهای بالا  که زمان کافی برای نشت هوا وجود ندارد، نیازی به آب‌بندی روتا ندارد.

Astron Aerospace می گوید که امگا 1 “با ارائه یک موتور جدید، کوچکتر و قدرتمندتر در حالی که سوخت بسیار کمتری مصرف می کند، جهان را به سمت بهتر تغییر خواهد داد.” این شرکت می‌گوید که ساخت جدید آن «به میزان قابل توجهی گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند، در حالی که گشتاور و قدرت را در یک بسته فوق‌العاده کوچک بهبود می‌بخشد».

یک موتور استاندارد امگا 1 تنها 35 پوند (16 کیلوگرم) وزن دارد و 160 اسب بخار قدرت و 170 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این شرکت می‌گوید طراحی موتور نوآورانه‌اش همچنین به موتورهای متعدد اجازه می‌دهد تا در کنار هم قرار بگیرند و خروجی را افزایش دهند. اگرچه این طراحی به احتمال زیاد مانع از فشار مداوم به سمت الکتریکی سازی نمی شود – به عنوان مثال، کانادا و نروژ اخیراً ممنوعیت خودروهای ICE را اعلام کرده اند – ممکن است به حفظ فناوری احتراق داخلی که بیش از یک قرن بسیار قابل اعتماد بوده است کمک کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *