نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 12:25 ق.ظ

انگلیس هشدار داد کسانیکه در سواحل زندگی می کنند به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است مجبور به جابجایی شوند.

ژوئن 9، 2022 -انمار فرنگول

خانه‌هایی در خط ساحلی در اسکیپسی، ایست رایدینگ یورکشایر، جایی که اعضای شورای شهر قرار است در مورد تأثیر «ویرانگر» فرسایش بحث کنند که باعث می‌شود ده‌ها نفر در اسکیپسی خانه‌های خود را در دریا در سریع‌ترین خط ساحلی در شمال غربی اروپا از دست بدهند. عکس از Owen Humphreys/PA Images از طریق Getty Images

 مدیر اجرایی آژانس محیط‌زیست بریتانیا گفت که تغییرات آب‌وهوایی به این معنی است که برخی از جوامع ساحلی باید جابجا شوند.مدیر اجرایی آژانس محیط زیست بریتانیا هشداری جدی به جوامع ساحلی صادر کرده و اذعان کرده است که اثرات تغییرات آب و هوایی مردم را – چه در بریتانیا و چه در خارج – به دلیل بالا آمدن سطح دریا و فرسایش سواحل مجبور به جابجایی خواهد کرد.

جیمز بیوان با اشاره به آنچه که او به عنوان «سخت‌ترین حقایق ناخوشایند» توصیف کرد، گفت که در درازمدت، تغییرات آب و هوایی به این معنی است که «برخی از جوامع ما، چه در این کشور و چه در سراسر جهان، نمی‌توانند در جایی که هستند بمانند».

او گفت: «این امر به این دلیل است که در حالی که می‌توانیم پس از طغیان بیشتر رودخانه‌ها با خیال راحت بازگردیم و بهتر بسازیم، اما دیگر امکان بازگشت زمین‌هایی وجود ندارد که فرسایش ساحلی آن‌ها را به سادگی از بین برده یا بالا آمدن سطح دریا به طور دائم یا مکرر آن‌ها را زیر آب قرار داده است». .

افزایش سطح آب دریاها تهدیدی برای بسیاری از جوامع ساحلی در سراسر جهان از جمله کشورهای جزیره ای در اقیانوس آرام و اقیانوس هند است.

رئیس جمهور مالدیو در یک سخنرانی در اجلاس تغییرات آب و هوایی COP26 در سال گذشته تلاش کرد تا خطری را که کشورش، مجمع الجزایری متشکل از 1192 جزیره، با آن مواجه است، برجسته کند.

ابراهیم محمد صلیح گفت: «جزایر ما به آرامی یکی پس از دیگری توسط دریا غرق می شوند. اگر این روند را معکوس نکنیم، مالدیو تا پایان این قرن دیگر وجود نخواهد داشت.

در همین حال، در ایالات متحده، اداره ملی اقیانوسی و جوی در ماه فوریه هشدار داد که انتظار می‌رود سطح آب دریاها در امتداد خطوط ساحلی این کشور تا سال 2050 به طور متوسط ​​حدود یک فوت افزایش یابد. این میزان به اندازه افزایش اندازه‌گیری شده در 100 سال گذشته است.

بیوان بریتانیایی که در کنفرانسی در تلفورد، شروپشایر سخنرانی می‌کرد، استدلال کرد که «در برخی مکان‌ها پاسخ درست – از نظر اقتصادی، استراتژیک و انسانی – باید این باشد که جوامع را به جای تلاش برای محافظت از آنها در برابر تأثیرات اجتناب ناپذیر افزایش سطح دریا از خطر دور کنیم..»

در اظهارات اضافی منتشر شده در وب سایت دولت بریتانیا، Bevan گفت که اثرات تغییرات آب و هوا “به بدتر شدن ادامه خواهد داد.” وی افزود: «غیرقابل اجتناب است که برخی از جوامع ما مجبور به عقب نشینی از ساحل شوند.»

در ماه مه، سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که میانگین سطح آب دریاها در جهان “در سال 2021 به رکورد جدیدی رسیده است و به طور متوسط ​​4.5 میلی متر در سال در دوره 2013-2021 افزایش یافته است.”

WMO گفت که این “بیش از دو برابر نرخ بین سال‌های 1993 و 2002” و “عمدتاً به دلیل از بین رفتن سریع توده یخ از صفحات یخی بود.”

احتمالاً علاوه بر افزایش آسیب پذیری در برابر طوفان های استوایی، «پیامدهای مهمی برای صدها میلیون ساکن ساحلی» خواهد داشت.

طرح بریتانیا

Bevan در همان روزی صحبت می کرد که آژانس او ​​نقشه راه استراتژی مدیریت ریسک سیل و فرسایش ساحلی خود را منتشر کرد.این نقشه راه که دوره تا سال 2026 را پوشش می‌دهد، برنامه‌هایی را ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که «کشور انعطاف‌پذیر و آماده واکنش و انطباق با سیل و تغییرات ساحلی است».

از جمله موارد دیگر، این طرح به موارد زیر توجه خواهد کرد:

    ایجاد یک ارزیابی ملی جدید از خطر سیل با تمرکز بر دریا، رودخانه ها و آب های سطحی.

کار  روی بهبود ابزارهای دیجیتالی آژانس محیط زیست تا مردم بتوانند خطر سیل خود را بررسی کنند و برای هشدارهای سیل ثبت نام کنند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *